Namen of Namur

België, Namur

Gesterkt door een fraai en lekker ontbijtbuffet, met droge kleren en onder een stralend zonnetje zijn we opnieuw de Maas gaan zoeken.
Wie kent dit nog: 'Bericht voor de binnenscheepvaart: de Maas in Hastière, één opgehaalde schotbalk, één geopend doorlaatklepje.' Een constante uit onze jeugd tussen het nieuws en de duiveninfo.
De natuur heeft zich hier geweldig uitgesloofd om hoogtemeters te creëren. Met mínder dan 40 km zaten we aan bijna 500 hoogtemeters. Bij het nuttigen van een lekker rijstvlaaike op een terras aan de Maas maakten we de evaluatie van de routes die garmin en google voorstelden en kozen we voor het platte alternatief langs de Maas. Mooi fietsen met enkele oversteken langs de sluizen.
Zo arriveerden we rond half zes in Namen met 80 km op de teller, zonder uitzicht op een camping, maar wel met een dreigende lucht. Gelukkig kende ik via ons Namen-team een fijne auberge de jeunesse ... Er was daar nog plaats, zelfs een kamer met douche voor ons alleen! Fietsen netjes gestald, bedden opgemaakt, douche, plensbui buiten ... tijd voor Namen city. Ook daar kenden we een adreske, Les Tanneurs ... Net als met onze tweedejaars wandelden we het traject langs de Maas, een dik half uur genieten! We hebben het hier weer getroffen.
Met een beetje geluk rijden we morgen thuis het hof op! Wellicht staat het gras daar ondertussen een halve meter hoog, want de grasmaaier is stuk!
Nog een quote van de dag: 'Als het model van den auto oud is, zit er gewoonlijk ook een oud model mens achter het stuur!'
Doel van de reis was voor Paul om een sixpack te kweken via sport en ontberingen ... beetje mislukt ... hij komt bij aandachtig tellen aan één, twéé, hooguit drie ... bandjes.
Bwa, daar kunnen we mee leven.
We zijn deze dagen een paar keer onszelf tegengekomen, zelfs mekaar, maar daar kun je iets plezant van maken!
X

Heb echt genoten van jullie dagelijks reisverslag en supermooie foto`s. Veilige rit naar huis, hopelijk zonder regen!

Astrid 2016-07-14 20:25:14

geniet er nog van en morgen een veilige thuiskomst het was geweldig jullie te volgen met elke keer een mooi verslag en de foto's ni te vergeten groetjes gerda

gerda 2016-07-14 20:35:34

Hilde denkt dat dat de sluizen van oen zijn. Ge zijt ons aan het bedriegen zeker :-) ik dacht dat je in Base wou uitkomen. . Slecht weer... vandaag van duffel tot in Besançon gereden dus half Europa en altijd gieten regen. Nu s'avoue in zonneklaar tegen de cam perziken. Morgen richting chamonix .... mischief de mont ventoux eens gaan zoekn

ike 2016-07-14 20:45:04

ik vind het fantastis goed ge daan tot ziens

moeke 2016-07-14 21:25:56

Had ik dat geweten, dan had ik met mijn gazon m/c naar daar gekomen. eind goed, al goed. prachtig om volgen. grtjs

l d p 2016-07-14 21:26:45

fan tastis goed ge werkt tot ziens daaaaaa kusjes

moeke 2016-07-14 21:29:32

Goed gedaan, Imelda en Paul! De herinneringen aan onze tweedaagse in Namen komen boven... Altijd leuk! Als er sirènes in de buurt zijn en je wilt er een fotoke van nemen, je weet waar naartoe hé! ;-) Nog veel plezier morgen!

Annelien 2016-07-14 21:55:36

dat is dus uitkijken naar het laatste verslag morgen , dat zal afkikken worden !!! Het was leuk om 'savonds nog eens vlug op de pc te kijken en julllie reisverslag te lezen ...

Rita en Paul 2016-07-14 22:08:38

Roept mooie herinneringen op aan onze tweedaagse in Namen! Volgens mij kende je daar nog een leuk adresje om te overnachten. 😉 Geniet van de rust: de bedden zijn er oké en het diner zal zeker gesmaakt worden!

Carine 2016-07-14 22:14:22

Toch plezant als je hier en daar zo wat goei adreskes kent! Geniet er nog van morgen! Groetjes

Marja 2016-07-14 22:19:19

Die ganzen op de dijk heb ik nog ergens gezien! Prachtige trip! Mooie verslagen! Bedankt dat we mee mochten genieten!

Els 2016-07-14 22:38:44

Wat een prestatie, Paul en Emelda! SUPER wat jullie deden! Het zal jullie nog lang doen nagenieten van zo'n prestatie! Hopelijk morgen "droog" tot op de Geshaa!