Home

Frankrijk, Trépail

Vannacht (!) over tienen arriveerde er nog een nieuwe buur, vanmorgen voor dag en dauw vertrok de Nederlandse dame. Het is hier een geweldige omgeving voor Nala's ochtendjogging, tussen de wijngaarden en de velden waar iedereen druk in de weer is. Tijd voor opruim in de bus en een koffieke terwijl het pannenkoekendeeg rust. De buren zijn Britten, Nala zoekt toenadering tot het bulldogske, dat is fijn, want ze heeft het niet zo voor platsnuitjes! We voeden haar nochtans op om geen onderscheid te maken tussen hondjes! De mensen zijn onderweg naar Zwitserland, de man werkt op afstand! Hun plan is om ongeveer 3 maanden weg te zijn.
Het is hier heerlijk ontbijten op de champagneberg en voor we vertrekken lozen we nog zoveel mogelijk de tanken! Deze plek staat met ster in onze Park4night!
We krommen netjes rond Reims, de plaatsborden roepen herinneringen op aan onze fietsvakantie langs de frontlijn van WO1...
Na bijna twee uur dokkeren we ongemerkt België binnen, de lucht nog steeds blauw. Bij Couvin besluiten we nog even een beentje-strekwandeling te maken bij Fondry-des-Chiens. We belanden in een uiterst rustig, maar fascinerend staaltje natuurpracht. De kalkhoudende gesteenten in de ondergrond zijn door waterinsijpeling verzwakt en er zijn grillige zinkgaten van wel 20 meter diep ontstaan. Daarrond bossen en weideland dat door schaapjes 'onderhouden' wordt.
De zó heerlijke nieuwe 4-baansweg van Charleville-Mézières verandert bij Philippeville in een ware heirbaan... Samen met de Schrieksesteenweg een teken dat we er bijna zijn, haha!
Spotify kweelt 'All I have to do is dream' en andere zalige oldies... Zo waar, want dik vijf weken onafscheidelijk hebben ons alleen maar compatibeler gemaakt!
De Ring brengt de eerste regen in dagen en file, ook een fenomeen dat we niet tegenkwamen in deze proporties!
Hoe dichter bij huis, hoe grijzer de lucht en hoe hardnekkiger de regen... Maar ja, hoe gelijk jullie hadden met dat niet te snel naar huis komen, eens moet je terug naar uwe grond hé!
Ons idee, die gekke droom om de toer van het Iberische Schiereiland te maken, hebben we toch maar volbracht! Een mix van alle soorten weer, natuurfenomenen, cultuur in zoveel facetten, rust, actie, lezen, maar vooral genieten!
Enkele cijfers: 115 uur gereden, 7 180 km, 8,9 l/100 km, 62km/u gemiddeld...
Dat is indrukwekkend, maar ook relatief... Bij een vliegvakantie hoef je niet zelf te sturen, maar spendeer je ook best wat tijd in luchthaven etc. Wij genieten van de vrijheid om het stuur af en toe om te gooien! Kiezen... is niet verliezen, maar volop gaan voor wat je wint!
Als we dit verslag uploaden gaan we met veel plezier een beetje wassen en ruimen en herinneringen koesteren!
Dankbaar dat er alleen maar een sterretje in de ruit zit! Maar het is een ster, hé!
Veel liefs en een pootje van Nala!

Welkom thuis

Roger& Lydia 2024-03-22 19:52:27

Wat een team dat jullie toch zijn! Proficiat voor zo een prestatie, fijn afgewerkt.

Agnes 2024-03-22 19:57:48

Jawadde! Een puik verhaal, een puike reis en evenzo ervaringen, indrukken, geneugden. Geniet nog flink na van al dat schoons. Wij hebben dat al kunnen doen dankzij de vinnige pen en de vlijtige fotoflitser. Dank en welkom terug!

Dan en Wim 2024-03-22 20:03:19

Veilig terug thuis. Wat heb ik elke dag genoten van jullie reisverslag....

Linda verreth 2024-03-22 20:53:33

Welkom terug in een nat stukje België! Mooie reis hebben jullie gemaakt , smaakt vast naar meer ...Geniet ook van het thuis zijn! Wij hopen jullie wederom op een nieuwe reis elkaar weer te mogen ontmoeten! 🫶👌🚐😘

Cili de Looze 2024-03-22 21:01:34

Welkom thuis en bedankt dat we mochten mee genieten. 😘

Els Van Dessel 2024-03-22 22:25:32

Welkom thuis ! En nu nagenieten van die prachtige reis... Dankjewel dat we hier mochten mee-genieten !

Veerle 2024-03-22 23:01:14

Het was fijn om mee te kunnen genieten van jullie reisverhalen.

Ilse 2024-03-22 23:18:32

Welkom terug op de Geshaa ! Hopelijk kan Nala terug wennen aan haar thuis want verleden keer had zij heimwee naar de camper , geef ze maar wat extra knuffels ! Merciekes voor de mooie verhalen en foto's

Rita en Paul 2024-03-23 00:06:40

Heb er ook van genoten, mee te kunnen reizen... En kijk: deze morgen schijnt de zon hier, ook al is het misschien maar voor even! Tot ergens te lande....

Els Peeters 2024-03-23 08:35:08

Home sweet home … Op 16 februari stapte ik mee de camper in, ik heb wind en regen getrotseerd, heb genoten van het lentezonnetje, ik heb veel geschiedenislessen gekregen, heb veel bijgeleerd over fauna en flora, veel gewandeld, kennis gemaakt met ongekende stadjes en streken, geproefd van streekgebonden lekkernijen… en ‘s nachts goed geslapen na het lezen van telkens weer een mooi verhaal. Het was fijn dat ik er bij mocht zijn, ik heb ervan genoten! Bedankt Emelda, Paul en Nala!

Nicole J. 2024-03-23 08:44:38

Welkom thuis.....

Denise 2024-03-23 08:49:06

Jullie hebben een ongelooflijke reis beleefd ... zoveel indrukken opgedaan, zoveel bijgeleerd, zoveel gezien ... Dat we dit allemaal op de voet mochten volgen en mee beleven, daar zijn we jullie enorm dankbaar voor!!! Welkom thuis, nog veel nagenieten en al fantaseren over een volgende trip...!?

Huguette 2024-03-23 12:40:48

"Het is volbracht", zegt het vrouwtje. "Hier ben ik nogal geweest", denkt Nala. "Waarom komen wij nu naar huis? 't Was nog zo plezant!" " Ik zal het eens trekken!" zegt Paul. En hier zijn jullie dan met een zak vol herinneringen in de vorm van foto's en verslagen. Cultuur en Natuur hebben ons ook vaak van onze sokken geblazen. Bedankt dat we er weer bij mochten zijn!

Godelieve 2024-03-23 14:27:11

Welkom thuis.......genoten van jullie mooie fotookes en verslagen !!!!

ria en guido 2024-03-23 20:52:16

Welkom terug! We keken uit naar jullie verhalen, dank en hopelijk weer snel nieuwe dromen 🐶!

Caroline 2024-03-23 21:17:20

Welkom thuis!

Jan & Nancy 2024-03-24 07:58:53

Puik werk en dito beleving. Proficiat om dit weeral voor mekaar te krijgen. Bedankt dat we dit met jullie mochten beleven. Zelfs de sprekende titels bij het verhaal waren telkens een prikkel om te lezen. Op naar het volgende maar eerst hier genieten van alles wat jullie dierbaar is. Warme groetjes.

Cyriel en Lieve 2024-03-24 11:55:07

Home sweet home, nu gezellig nagenieten van deze avontuurlijke tocht en dan dromen van de volgende reis. Wat gaan we die leuke verslagen en foto's missen elke avond.... 🥰