Regen rustdag

Spanje, La Línea de la Concepción

Gisterenavond hebben ze hier vlak na onze 'thuiskomst' de code oranje in gang gezet. Stormwind, stortregen, alles kletterde en rammelde. We schudden in ons bed, maar het is in orde, ook vandaag blijft het bakken regenen.
'Ga naar Spanje in de winter', zeiden ze! Hahaha!
We zouden op Gibraltar gerust nog een dag kunnen doorbrengen om te wandelen, te klimmen, de apenkolonie te bezoeken, maar vooral dat laatste lijkt ons met Nala geen strak plan!
We gaan dus op pad...
Als we door La Línea de la Conceptión rijden valt de zaterdagrust op - veel Spanjaarden gaan van hieruit naar Gibraltar werken - en ook de gevolgen van de stormnacht. Vele straten zijn half ondergelopen en overal liggen afgewaaide stukken palmboom. De heuvels rondom liggen gehuld in een mistig regengordijn. Maar we zitten droog!
In het binnenland, op de bergweg naar Ronda, passeren we glinsterwitte dorpjes, netjes tegen de bergen aangeplakt. Ook acht miradores, uitzichtpunten. Bij helder weer kom je hier vast ogen te kort en levert het adembenemende foto's op. Vandaag alleen een allesomhullend grijs, zelfs geen 50 tinten!
Van de nood een deugd maken dan maar! We installeren ons op een camping net buiten Ronda, waar we vandaag de wasmachine en droogautomaat even gaan uitdagen!
Verder gaan we lezen.
Om de grijze dag op te fleuren hebben we onze collectie plantenfoto's opgespaard. Via de app Plantnet hebben we benamingen opgezocht en zo leren we dan weer bij!
Dat wij bij 6 graden de warmte van een haard opzoeken, zal hopelijk niet verbazen!

Plaatselijke fauna en flora, ook altijd goed hé, mooi gedaan!

Agnes 2024-03-09 20:23:34

Met het weer valt het niet echt mee, jammer. Aan de haard ziet het er toch gezellig uit met en hapje en een wijntje.

Rita 2024-03-09 22:22:27

Slecht weer is niet leuk, maar dan kan je op een andere manier het gezellig maken. En daar zijn jullie vindingrijk in hé.

Greet 2024-03-09 22:45:26

Waar is Nala? Niet erg, de mooie bloemen en planten fleuren inderdaad het geheel op. Rond 17.00u op Grasheide 14°.

Godelieve 2024-03-09 23:04:06

Zeker niet aangenaam dat storm weer maar maak er toch het beste van

Roger& Lydia 2024-03-10 08:40:03

Blijven genieten ondanks het slechtere weer :)

Frieda Van der Auwera 2024-03-10 08:46:21

Jullie maken van elke nood een deugd! Slim gezien, die kleurrijke plantjes opsparen voor een grijze dag en dat plekje bij die haard ziet er heel gezellig uit!

Els Peeters 2024-03-10 09:07:46

Jullie flexibele houding biedt toch weeral een fijne toets. De kleur van de bloemen verdringt het grijze. Geniet van de warmte van de stoof (bij ons ook nog vereist hoor).

Cyriel en Lieve 2024-03-10 11:28:11

Spijtig van het weer ,Paul vreesde ervoor na het weerbericht, maar jullie blijven gelukkig positief ! Ik denk ook dat we de eerste keer een fotoreeks zien zonder onze ster , die lag waarschijnlijk in de camper te dromen van zon zee en strand ...

Rita en Paul 2024-03-10 11:57:40

schoon bloeme dag tot zoo

moeke 2024-03-10 14:01:49

Zal ook wel eens deugd doen, zo'n rustdag in jullie druk reisprogramma. Geniet ervan bij de haard.