'Welcome in Germany'

Oostenrijk, Gemeinde Biberwier

Fan-tastig toch ... Tijdens onze bakkerwandeling stellen we tot ons eigen kippenvel vast hoe hardleers we aan ons fleece'eke vasthouden ipv over te schakelen op een jas! Nala sukkelt onhandig in de beverfontein als ze wil drinken!
Als de zon onze ruit ontwasemt, geven we 'thuis' in, maar de afstand zal toch nog in twee gedeeld worden waarschijnlijk.
Zonnig rijden, niet te druk, heerlijk. Na de tunnel van Füssen - we hebben de werken nog meegemaakt tijdens onze skitrips om deze grensovergang zo duidelijk te maken - is er meteen controle van de Duitse politie, met veel machtsvertoon. Uiteraard mogen we stoppen! Uitbrander in het Engels omdat we harder reden dan 10 km/u. Bord niet gezien, volgden de rij Duitsers! Soit, de mens heeft zijn Engels geoefend, maandagochtend humeur?
Ulm/Memmingen/Stuttgart ... Het voelt een beetje bevreemdend om hier niet de richting Biberach, Bad Schussenried te kiezen langs nonkel Fons. Meer dan 35 jaar reden we daar even langs op weg naar andere oorden. Wat een heerlijke herinneringen aan het blitz bezoek in Isny tijdens onze huwelijksreis en de vakantie op de grote pastorij in Binzwangen met de kinderen en vake er nog bij ... Laatste keer in Binzwangen in januari 2017, op zijn afscheid. Winnenden passerend denken we aan nonkel Willy, die vorig jaar voor altijd terugkwam naar Lier. Het zijn allemaal waypoints op onze levensweg, broodkruimels op onze landkaart!
Met onze toeristische tussenstop gaan we 42 jaar terug in de tijd: ergens begin september, op huwelijksreis met ons geitje, de Citroën 2CV6, zagen we een pittoresk dorpje vanaf de snelweg. Bad Wimphen, een vakwerkdorpje met een oude geschiedenis zo bleek. We namen een foto bij een poort toen, die we met de kinderen herhaalden (1997) en vandaag nog eens!
Vervolgens rijden we een kleine 20 km 'verloren', naar een mooie plek aan de Neckar, die een slijkboel blijkt te zijn. We proberen ook de parking van Burg Guttenberg, een adelaarsnest boven de Neckar, letterlijk en figuurlijk, want ze doen daar kweekprogramma's met roofvogels en shows om de boel te promoten en te bekostigen. We waren hier een paar keer als tussenstop! Ook deze nostalgische ervaring voelde als overnachtingsplaats niet veilig genoeg, dus terug naar de parking van de mini-golf in Bad Wimphen!
En zo schurken we dicht tegen de herinneringen van onze huwelijksreis aan deze nacht, en lepeltjesgewijs ook tegen elkaar!

Zo geweldig genoten al van jullie verhalen. Het lijkt wel of we mee weg zijn. Een vleugje vakantiegenot tijdens de speeltijd tussen 2 lessen in. Bedankt! 😘

Els Van Dessel 2022-10-17 20:11:53

Met dit verhaal kan ik helemaal volgen . Succes

De PAEPE LOUIS 2022-10-17 20:17:17

Kunnen jullie aub langs Hamburg en Hannover richting Denemarken gaan. Een paar foto’s in Legoland en dan via de Duitse Naar de Nederlandse Waddeneilanden en zo Nederland doorkruisen van Noord naar Zuid om te eindigen in Grashei tegen … . Kwestie van het afkickproces voor jullie volgers wat zachter te maken. Bedankt voor de foto’s en verhalen tot nog toe.

Dirk 2022-10-17 20:31:08

we verwachten reisverslagen tot en met 21 oktober zoals aangegeven als reisperiode !!! Jullie kunnen dus nog niet naar de Geshaa ,dus nog een ommetje zou fijn zijn voor ons allemaal ...

Rita en Paul 2022-10-17 22:29:03

Toch zo typisch die huizen in vakwerk. Toch zo veel nostalgie bij deze passage. Toch lezen we allemaal graag jullie verslagen t.e.m. 21 oktober!

Godelieve 2022-10-17 23:12:49

Boeiende verhalen - zeer aangenaam om te lezen - net of je bent mee op tocht. Oost, west, thuis ... of heimwee?

Cyriel en Lieve 2022-10-18 19:28:28

Spijtig dat het gedaan is, maar dat zal wederzijds zijn zeker? Welkom terug!