Noordwaarts

Frankrijk, Douzy

De poverste camping uit het rijtje hebben we na bezoek aan de rijdende bakker achter ons gelaten.
De rit was adembenemend mooi. Hier en daar doken nog herinneringen aan de grote oorlog op, maar de Maas, la Meuse, werd vandaag ons maatje, reisgezel, oriëntatiemiddel. Wat een prachtige rivier hier en wat een schilderachtig landschap heeft de stroom hier gecreëerd.
Oriëntatie voor dummies: je stelt een bestemming in op gps, maar die neemt grote wegen. Dan zorg je dat je noordwaarts fietst, niet te ver van de voorgestelde route, in de buurt van de meanderende rivier en je volgt de wegwijzers die 'sur-meuse' in hun naam hebben. Zo komen we na losgetrokken koeien van de baan te halen en tientallen mooie plaatjes van velden, bossen, luchten, water, valleitjes ... in Douzy, een gemeente even buiten Sedan. Mooie camping aan meer, dorp dat nog leeft en waar je heerlijk kan eten. 85 km dichter bij huis ... Congé goes on, de weg is belangrijker dan het doel.

Ik heb den indruk dat ge al heel wat kerken gezien hebt,wel de volgende maal een foto van "een kaarsje branden", Het weer was daar mooi,terwijl wij hier stevige buien verwerkt hebben. Grtjs

L d p 2016-07-12 21:59:07

Die Leffe van Paul was precies even lekker dan jou dessert met koffie !!! Weer mooie foto's...

Rita en Paul 2016-07-12 22:03:54

Prachtige streek daar! Echt mooie foto s. Zalig om zo mee te kunnen genieten!

Els 2016-07-12 22:09:11

precies ook veel zon gezien, knappe tocht

chris 2016-07-12 22:12:33

ni te veel snoepen eh Imelda...lol

Jan Van Rompaey 2016-07-12 22:31:42

In zoveel dagen zoveel kerkhoven en zoveel gefietst en zoveel mooie dingen gezien dat moet wel deugd doen,nu de reis op zijn einde komt wensen we jullie nog toffe momenten,knap hoor!

Julienne 2016-07-12 22:46:38

Lekker eten, even mediteren aan een prachtig meer! Jullie maken ons jaloers!

Marja 2016-07-12 22:48:26

tot ziens moeke zie dat ge gezond en wel terug komt ik houw van alle maal