Drash nationale

België, Gedinne

De dag was goed begonnen op de Place du 11 novembre. Onder het goedkeurende oog van de soldaat op het statue verorberden we onze smoskes aux jambon.
Langs weer prachtige wegen klommen we Sedan binnen. De wolken zwollen ondertussen aan.
Achteraf gezien maakten we de kapitale fout om in één keer noordwaarts te willen rijden ipv de kronkelende Maas te volgen. Niet alleen moesten we hier ellenlange hellingen overwinnen, we werden bovendien getrakteerd op hagelbuien en striemende regen.
Onderweg hebben we twee keer burgerlijke ongehoorzaamheid getoond door de paneaux route barrée te negeren. Een keer leverde dat een bruggetje van de kraanman op, de andere keer een testrit op een nagelnieuwe asfaltbaan eindeloos stijgend maar zonder auto's.
In Gedinne waren we zodanig onderkoeld en gedemoraliseerd dat we een camping niet meer zagen zitten. Een vriendelijk vrouwke wees ons de weg naar ... hier, waar we de laatste kamer konden betrekken. Na een vol uur en meedere bijvulbeurten in een heet bad zijn we aangeschoven voor onze dagmenu, geserveerd door een look-a-like van prinses Elisabeth ... incognito vakantiewerk aan het doen? We hopen op iets beter weer morgen om via Namen terug op Geshaa te geraken.
De foto's van vandaag tonen vooral schuilplaatsen, de ene al luxueuzer dan de andere.
Getuige de plensbui die nu neervalt terwijl wij hier lekker warm zitten te genieten. 't Zou tegenvallen in ons tentje.

Het is heerlijk om jullie reis verslagen te lezen, echt genieten en daar dan die mooie foto's bij is precies of we die reis zelf beleven zon der te moeten afzien. groetjes.

Luc & Magda 2016-07-13 21:47:00

Allee, kop omhoog en zoals altijd, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Met de steun aan mekaar, zal het een fantastische ervaring zijn. een nachtje rust, doet wonderen. grtjs

l d p 2016-07-13 21:53:46

hela daar na ongelofelijk veel geluk met het weer toch weer in belgie. en ook belgisch weer geniet nog van jullie hotelletje het ziet er goed uit ! morgen hopelijk beter weer en dan weer wat korter bij geshaa !!

gerda 2016-07-13 22:50:48

Alléé, nog een goeie thuiskomst in de Geshaa! Dan kunnen wij ook eens vertrekken, hopelijk zonder de plensbuien!

Marja 2016-07-14 11:59:57

Een behouden thuisreis gewenst! Ik ga ze missen, jullie levendige verhalen en mooie foto's.

Carine 2016-07-14 17:52:19

Behouden thuiskomst maar het dagelijkse reisverhaal en de foto's ga ik echt wel missen.

Rita 2016-07-14 18:44:22

Groot gelijk dat ge uw tenteke niet meer opzet, geniet maar van de warmte, het lekkere eten, elkaar en de laatste uren op de fiets...Morgen zou droog zijn met plaatselijk een bui ( hopelijk ben je dan niet in "plaatselijk " ) :)