Pine Beach

Kroatië, Općina Pakoštane

We wandelen naar de zee, de Adriatische Zee. 2,4 km zei de receptioniste. Klopt, maar dan kom je aan het strand van de privé-resort, waar honden niet welkom zijn. Verderop is wel gratis, openbaar 'strand', schaduwhoekjes uit te kiezen onder de naaldbomen en vlakbij het water. Als je tien meter stenen overbrugt, tenminste. Wel meteen een wandeling van 3,7 km. Onze 10 000 stappen zullen we weer moeiteloos halen! Het werden er 20 000!
Ik verken met Nala de (gladde) stenen, ze zwemt enkele rondjes en kan verkoeld uitrusten. Kunnen wij genieten en lezen. Hoewel wij hoegenaamd geen zee-mensen zijn, is het hier megamooi en wil Paul toch zwemmen. Dat heeft veel voeten in de aarde, want scherpe stenen en watersandalen liggen in de Van! Om dan Nala nog bij me houden... Als ik groen licht geef, verongelukt ze zich bijna om naar 'papa' te zwemmen! Opgedroogd kunnen we het zout voor de patatten van haar vacht schudden: allemaal witte kristallen.
Langs het dorpje, haventje, terrassen wandelen we terug naar de camping.
Rustdag! Dat wil ook zeggen inkopen doen voor de volgende dagen en de auto voltanken. Morgen nog water lozen en bijvullen en we kunnen verder!
Voor het eten laten we Nala nog even in het zoet water van het meer zwemmen en zo heeft ze genoeg verzetjes voor vandaag gehad. Wij ook!
We sluiten de dag af met warme chocomelk Mit Sahne,... Wat je zelf doet, doe je meestal beter! En Carine, op onze volgende uitstap moet er nu dus ook een bus room mee!

Room gevonden, wat kan het leven toch mooi zijn. 😜Geniet ervan, ik kijk al elke avond uit naar jullie belevenissen.

Carine 2022-09-12 21:57:27

Het wordt hier een vast ritueel : voor het slapen, nog even ontspannen bij jouw reisverslag 🙂. Veel groetjes.

Veerle 2022-09-12 22:13:36

Dat heet dan genieten zeker?

Godelieve Verheyen 2022-09-12 22:58:59

Jullie zijn duidelijk aan het genieten! Heerlijk om te volgen. X

Sofie 2022-09-13 09:56:30

Prachtige reis alweer. Kroatië is één van de mooiste landen te wereld vol natuurschoon en vriendelijke mensen. Geniet van deze mooie reis... Sorry dat ik pas nu reageer, maar wij waren zelf een tijdlang weg.

Gilbert 2022-09-13 10:18:26

wat kan een mens gelukkig worden van simpele dingen , sahne of zo en daar een mooi decor bij.....

Rita en Paul 2022-09-13 11:13:47

Wat slagroom toch kan doen, hé! 😆 Zo fijn om jullie te zien genieten van de ‘kleine’ en ‘grote dingen’. X

Annelien 2022-09-13 11:25:02

Geniet er maar van want het is rap voorbij

Roger& Lydia 2022-09-13 17:01:22

Elke avond kijken we er naar uit om jullie verhaal te lezen en te genieten van de mooie foto's. Groetjes L&M