Naar Samos, naar Pieter

Griekenland, Municipal Unit of Vathy

Weer zo'n mooie, windstille dag!
De ochtend gebruiken we om beetje orde te scheppen in de chaos: hoe je op twee dagen niksen toch rommel bijeen krijgt en de vloer een beurt kan gebruiken.
We wagen ons zonder loods aan het geweldige wegennet van Samos. Hoe Pieter ons ook probeert om de onlogica van het stratenpatroon uit te leggen, jaren hier vakantie nemen en verblijven haal je in twee dagen niet in. Wij voelen ons in het labyrint van de Minotaurus! We bereiken toch de andere kant van het eiland, geen 50 km ver, het verblijf van Pieter en Jenifer!
We worden er met open armen ontvangen en Strider, de hond die ze van de straat gered hebben, blaft ons angstig, maar vooral nieuwsgierig toe. Na wat geduldig aandringen, kunnen we haar strelen, maar met Nala lukt het voorlopig niet, op een voorzichtig neuzeneuzeke na!
Trots en nog vol bouwplannen leiden Pieter en Jenifer ons rond: vooral het prachtige gezicht op zee blaast ons van onze sokken! De combinatie van de authentieke meubels en moderne elementen verweven ze tot een gezellige woonst en dit wordt (is) vast een fijne werkplek.
Vervolgens verwennen ze ons met wraps op z'n Grieks! Er wordt zelfs saganaki geflambeerd.
En dan, voor wie 'Morgen maandag' nog kent, kregen we 'Bedankt voor uwww wwwarm wwwwater' in de jacuzzi with a view on Türkiye!
Vervolgens werden we nog meegenomen naar het strandje, vlakbij ... via drone beelden!
Hoewel we voor donker wilden terug aan de andere kant zijn, viel de avond weer net te vroeg. Met mijn navigatie-aanwijzingen lukte het Paul net iets vlotter om de wagen veilig en vlot van het monster weg te sturen te sturen.
Sloppel, want vannacht verwelkomen we Blue, Nala's vriendinnetje! En baasjes ook!

Wow wat wonen die daar prachtig! Efkes jalous!

Marja steens 2022-09-27 07:24:53

Hey, dat ziet er heel zonnig uit. De vorige verslagen niet allemaal kunnen lezen. Woont Pieter daar? Chique zeg

Chris 2022-09-27 08:10:32

Dat ziet er fantastisch uit en dan met die jaccuzzi hè, jaloers hihi! Gaan jullie daar blijven?!

Cili 2022-09-27 08:51:40

In één woord: wauw!

Rita 2022-09-27 09:10:54

Dit is geen aards leven meer!

Godelieve 2022-09-27 11:07:04

Als god in Griekenland!

Cyriel en Lieve 2022-09-27 14:37:16

Mooie fotos en verslagen. Leuk om te lezen. Groetjes aan iedereen. moeke en rita.

moeke 2022-09-27 16:12:23

Prachtige locatie en wat een uitzicht!