Met eekhoorntjes op pad

Oostenrijk, Geboltskirchen

Tussen 4 en 6 werden we op klank- en lichtspel onthaald. Zachte regen tikte op de koepels. Nala gaf geen krimp! Wel wekte haar stil, maar dwingend gepiep ons rond 7 uur! Dringende ochtendwandeling in nachtpon met jas! Met Paul had ze meer geluk: loslopende koeien gespot, dus nog eens gaan kijken naar de rebelse Bella!
Als onze buren schijnbaar uit diepe slaap meteen en vroeg vertrekken, vragen we ons af: 'Hoe doen die dat?' Geen hond, geen ochtendwandeling, een plan? Ieder zijn stijl, óns lukt dat niet!
We typen Linz, Oostenrijk in de gps en beginnen aan onze estafette 'werken en rijtjes maken'. Nochtans hebben we geluk, nergens staan we ècht stil, in tegenstelling tot de andere richting: daar meten we enkele keren kolonnes stilstaand verkeer van wel 8 km.
Als de rijtijd voor rusttijd moet geruild worden, duikt op de kaart een groen plekje op: een waldzentrum Tennenlohe. Ecologie en educatie met een natuurcafé. Ik gids onze Floribus naar een parking en net als ik verlekkerd over mijn dubbele agenda - eine heise Cholademilk mit Sahne- vertel, botsen we op het bord: geschlossen! Doemme!
Niet getreurd, we wandelen de Wezzi tour, in de voetsporen van das Eichhörnchen! Mooi bos, toffe infoborden en fysieke proeven onderweg. Ons klein doet dat flink: blotevoetenpad, zandsteenslang, woudwip! Afkicken is niet simpel : het liep hier vol kinderen op bosklassen. Nala vond dat heerlijk: kindjes die haar aaien.
Na onze fruitjes met yoghurt rijden we verder. De vergezichten worden nu heel Bayerisch, mooi! Wisselen van stuur doen we in een klein dorpje, we moeten weeral drinkwater inslaan en zalm voor de pasta vanavond. In het kerkje probeer ik een kaars brandend te houden. Nala blijft netjes liggen in het gangpad. We zijn alleen en bij commentaar, zou ik in mijn beste Duits zeggen dat ook zij een schepsel van God is. Op het kerkhof verbazen we ons over de properheid en fleurigheid van de Duitse graven. Er wordt hier ook niet snel 'ontgraven' blijkbaar. We komen tot rust en steken de Oostenrijkse grens over. Ook daar: werken!
Onze camper stellen we op bij het plaatselijke Ven: een Badesee waar ook gevist wordt en waar je in een chalet iets kan drinken. Dat doen we dan ook meteen. Het gras ziet hier letterlijk groener dan bij ons!
Om acht uur is het pikkedonker en na nog een plasroute met pillicht kruipen wij heel vroeg in onze nest! We tooien wel ons muggennet, want logeren bij water is muggen binnenhalen.

Zalig om van op afstand mee te kunnen genieten. Maak er een onvergetelijke reis van. Veel groetjes

Veerle 2022-09-08 09:31:09

Fijn om mee te kunnen genieten van jullie reis, en ook zoo geweldig geschreven. Geniet ervan!!

Luc Van Looy 2022-09-08 09:41:36

Heel interessant doe zo verder en nog veel plezier

Haemels verschoren 2022-09-08 09:43:29

pc opzetten en eerst jullie reisverslag lezen en dan pas de rest van de mails bekijken , ik heb het door, dat gaat zoals vorige keer weer verslavend werken , heerlijk toch ....

Rita en Paul 2022-09-08 09:49:57

Zo leuk om te lezen! Ik voel de ‘vakantievibes’ tot hier! Veel groetjes!

Annelien 2022-09-08 12:20:19

Geniet van jullie reis, ik geniet van jullie schrijfsels. ❤️

Carine 2022-09-08 17:37:39

Genieten maar! Dat is wederzijds!

Nikole 2022-09-08 22:00:23

Genieten maar! 😉

Luc Vandenbroeck 2022-09-09 09:29:31

Ik ben helemaal mee in jullie reisverhaal

Greet 2022-09-09 09:49:09

Ontdek en geniet

Chris 2022-09-09 12:55:52

Eerst een dikke Proficiat met julllie jubilee. Wij genieten alle dagen mee van het mooie reisverslag. Het ziet er wel uit naar je zin.