Turkse eiken, koei'kes en 'rommelmarkt'

Italië, Accettura

Wie ongerust was over ons verblijf kunnen we geruststellen! Heerlijk rustige nacht, tijdens het uitlaten van Nala genoten we nog van de volle maan die door de bomen scheen. Vanmorgen zijn we gewekt door het gekwetter van de vogeltjes. Onder de stralende zon lag onze camperplaats er perfect bij!
Enig opzoek- en snuffelwerk leerde dat we in het Gallipoli parco nationale beland waren. Niet zo groot en onbekend, vlakbij was een avonturenparcours, wij kozen gewoon een wandeling, dat is avontuurlijk genoeg! De start van een wandeling vinden is goed voor een dikke kilometer heen-en-weer! Eens op het goede pad is Strava een onmisbare app om niet nog meer rondjes te lopen!
De infoborden leren dat er hier veel paddenstoelen groeien, wolven en slangen leven en dat de schaarse open ruimtes begraasd worden door een oud runderras. Bella Bella's! Met klingelende bellen!
Bijna 10 km met 350 hoogtemeters brengen ons weer bij de camper. Yoghurt met fruit en we beginnen aan onze tocht naar de andere kant van de laars. Een bochtige tocht, met veel tunneltje en prachtige panorama's.
We landen in een stadje bij Serrano, niet ver van de Amalfikust. Een mens kan niet alles hebben, daar gaan we niet langs. De sfeer proefde ik wel via 'Onder de Italiaanse zon', romanneke gelezen in eerste deel van onze trip!
Cava de' Tirreni is groter dan ik dacht, we staan op een gratis camper-parking, zonder toeters en bellen, maar plat en voorlopig rustig. Aangezien we in de late namiddag hier aankomen, wandelen we nog naar het centrum waar een 'vlooienmarkt' aan de gang is. We zien verrassend mooie zaken: tweedehands kleren en juwelen, maar ook heel veel zelfgemaakte spulletjes door mensen die terecht heel trots zijn op hun creaties. Dat zien we graag. Ik laat me verleiden door haakwerk, wat dacht je! Onze kerstboom zal binnenkort enkele Italiaanse haakwerkjes herbergen!
Verderop ging de markt naadloos over in een winkelzondag!
In het donker vonden we de weg terug naar de parking om een snelle hap te bereiden, een mens heeft niet veel nodig!
Nala gaat vanwege de actieve dag en de vele nieuwe geurtjes weer hardop dromen, denken we!

Ook in Italie vind je mooie plekjes en blijkbaar hebben jullie nog geen last van minder weer!

Cili 2022-10-09 20:38:12

Vandaag - en trouwens al enkele dagen- ook hier een stralende zon. Jullie kennen ze wel onze na- zomertjes. Die uitstallinkjes lijken inderdaad verleidelijk! Geniet nog van La bella Italia!

Godelieve 2022-10-09 20:53:39

zuid Italie is mooi , rustig de tijd nemen en genieten zou ik zeggen want jullie gaan toch stilletjes richting huis ...

Rita en Paul 2022-10-10 09:55:13

Fijne verhalen (spannend en vooral genieten). Doe zo voort, ...