Van Touwrivier naar Stormsrivier

Zuid-Afrika, Storms River Mouth rest camp

Het heeft vannacht geregend en het belooft de hele dag kermis in de hel te worden!
Trouwens, niks van regen gehoord, goed geslapen.
We checken vroeg uit, maar mogen nog blijven omdat we nu officieel vogelaars zijn. Op ons lijstje vinken we de loerie af (Knysna turaco), een prachtig gekleurde lawaaimaker! Verder zien we een African fisheagle, een cape weaver, een white brested cormorant met jong (aalscholver), twee half collared kingfishers (blauwe ijsvogels, zeldzaam en schuw, geen foto), little egret, helmeted Guineafowl (kalkoenachtig kieken?) en een forest canary. Ook nog een aantal bosduiven! We liepen constant links en rechts langs de Touwrivier, oversteek via een ponton en steppingstones. Zalig!
We stoppen nog even aan de bungyjumpbrug (weer registreren en stempel!), horen de gillen en besluiten om dit toch maar niet zelf te doen!
In Plettenbergbay kopen we eten en drank voor de volgende vier dagen in parken en rond vier uur staan we aan de receptie van ons oceaanappartement! Bagage binnenzwieren en nog een wandeling langs een stokje ottertrail. Daar troffen we weer een dassie, maar ook een paar grijsbokken, die zich niet veel aantrokken van onze aanwezigheid en zich gewillig lieten fotograferen. We hadden al kip voor bij de rijst ... we zijn zo geen fans van bok op de braai, dat voelen die dieren, hé!
Geslaagde dag!
Het wandelen in complete stilte vanmorgen en met gebonk van de oceaan nu ... we konden het slechter treffen.