Addio Italia

Italië, Raossi

Vanmorgen hebben we tijdens de ochtendwandeling naar de bakker de staat van de ledematen getest: geen wandellast (speekmeduelle), onze papa daarentegen had serieuze last van startpijnen vanwege zijn gekneusde en geschaafde knie.
We slaan nog eten in voor het weekend, want in Oostenrijk en Duitsland is zondag geen-eten-dag!
Na meer dan een uur kronkelen we de smalle valleien uit; we worden wel beloond met het beeld van een weghuppelende gems! Vanaf Rovereto kunnen we doorrijden. Vanwege de file bij de Brenner, kiezen we voor de oude weg naar Innsbrück en meteen is het Oostenrijk-gevoel er! De dorpjes, de kerktorens, de koeikes, almen ...
Op de parking van een waldschwimmbad parkeren we ons. Daar wandelen we de bossen en een natuurpark tegemoet. Bij de wegwijzers klinkt 'Moosalm' als ... 'Aphelstrüdel mit Sahne' en zo zijn we waar we bijna zes weken geleden vastliepen! Zo lekker dat de foto vergeten werd!
Terwijl we op zijn beste Geshaas zaten te klappen (videocall met moeke tractor, die vandaag 92 wordt), keek een Duitser/Oostenrijker ons gefascineerd aan en vroeg of we Deens spraken!

Twee foto's van mooie meisjes en één van een gehavende chauffeur. Je ziet wel Denemarken en Geshaa liggen niet ver van elkaar! Proficiat trouwens aan de 92 - jarige !!!!

Godelieve 2022-10-15 20:38:13

Die knie dat valt nog mee. Een beetje ‘zjesuskeszalf’ erop en klaar. 😅 Mooie reisverhalen, wij zijn een beetje jaloers

Christiane en Patrick 2022-10-15 21:15:59

op de Geshaa is er geen Sahne te vinden denk ik dus laat het smaken terwijl je de kans hebt !!!

Rita en Paul 2022-10-15 23:16:34

Met vallen en opstaan wordt je "groot" Paul, het komt met wat kleurtjes zeker en vast wel goed! Jullie zijn al een eind op scheut...Wij varen vandaag...

Cili 2022-10-16 08:29:11

Zeer mooie ervaring - ook het lezen was boeiend hoor. Veilige reis verder.

Cyriel en Lieve 2022-10-16 12:36:10

Mooi landschap. Blijkbaar andere temperatuur dan de vorige dagen.