Ter zee, ter land ...

Griekenland, Municipal Unit of Marathokabos

Vandaag begon de dag vroeg en up tempo, want er was goed weer voorspeld, met beetje wind, het beste zeilweer van de week. Wij dus naar het haventje van Ormos, Pieter zou ook komen.
Wat een procedure om te vertrekken, wij zijn er niet vertrouwd mee, maar het was leuk om te helpen optuigen. Het blijft plezant, want we moeten 'vieren' en 'afvallen'! (nvdr zeiltermen)
Nala steelt weer de show als ze zonder enige remming de boot opspringt. Blue bekijkt het liever even!
Paul houdt zich actief bezig om de zeeziekte geen kans te geven. Na het echte werk speurt hij de horizon af naar dolfijnen. Hij spot één serieuze vis, die uit het water opspringt, maar de verhoopte dolfijnen en 'potvissen', zien we niet! Die potvis wordt al snel de grap van de dag, uiteraard!
We zien de grot van zondag langs de andere kant en als de wind het een beetje laat afweten, keren we om. Met Pieter oefenen we nog een 'MOB', man over boord. Diezelfde Pieter mag als 'goedkope' matroos de boot poetsen na het aanleggen!
Daarna gaan we nog een slaatje eten.
In de late namiddag neemt Paul me mee met de buggy, ik mag navigeren. Garmin wil ons op de gewone wegen houden, maar dat is sssaaaaiiii! Dus de combinatie eigenzinnigheid, oriëntatie, Google maps en papieren kaart brengt ons op 'onverharde wegen'. We klimmen naar +700 meter hoogte naar de zendmasten en zien zelfs de luchthaven van Pythagoria.
Ondertussen moeten we drie keer keren met externe hulp wegens te smal, een poort in de weg of weg gedaan. Gelukkig heeft dat ding overschot aan power. Bij het terugrijden passeren we Skoureika ... We arriveren naast de kerk via een op maat gemaakt pad, sorry, geen foto's: ik had mijn vingers en ogen nodig om de afstand tussen muur en wielen te meten! In het dorp jubelden we omdat er auto's geparkeerd stonden en toen kwam er een bergop met stijging 'kweenihoeveel'! Even het gevoel dat we achterover zouden gaan.
Maar zo plezant om ook op deze manier het eiland te ontdekken!
Eten deden we vanavond bij de haven in Karlovassi. Wat zijn wij verkocht aan de Griekse keuken!
En dan iets van moe en voldaan, zzzzz!

Zee ziek daar kan ik over mee spreken 10 tallen keren maar maak er toch het beste van en nog een prettige vakantie

Roger& Lydia 2022-10-01 10:31:17

Weeral prachtige avonturen beleefd. ben benieuwd naar de volgende !

danny 2022-10-01 10:37:37

Jullie schrijfstijl is geweldig....wat een reis ....genieten van elk moment !! Ik kijk s'morgens al uit of het volgende reisverslag al toegekomen is. Frieda

Frieda 2022-10-01 10:58:24

Nog veel plezier aan de avonturiers. En doe ze daar allemaal de groetjes hé.

Agnes 2022-10-01 11:12:55

Wat jullie allemaal beleven!!!!!!! Daar moet je echt avonturier voor zijn. Zo fijn om te lezen!

Godelieve 2022-10-01 11:41:38

Ik wist niet dat jullie zo avontuurlijk zijn.