Mauritius part VII - Parijs - Voorthuizen

Nederland, Voorthuizen

Vandaag (of eigenlijk gisteren), was dan echt de laatste dag! We genieten van ons laatste ontbijtje met een heerlijke crêpe nutella en pakken daarna de koffer in. Die mogen we in de ‘departure room’ neerzetten, waar ook een douche is, zodat we vandaag nog lekker op het strand kunnen liggen! We genieten nog heerlijk van de zon, een lekkere pasta als lunch en daarna nog even van het strand. Eind van de middag gaan we nog even naar de ‘afternoon tea’ en daarna gaan we douchen. Ideaal, zo’n departure room! Zouden meer hotels moeten hebben. We krijgen nog een departure cocktail en daarna is het tijd om te gaan! Koffers in de auto en op weg naar het vliegveld. Onderweg stopen we nog even voor een laatste Mauritiaans diner (oftewel Mc 😁) en daarna rijden we door. Het auto inleveren en inchecken gaat heel snel en heel soepel, dus we zijn ruim op tijd bij de gate! Ook wel fijn, vooral na dat gehaast van vorige week. De laatste roepies nog even opmaken in de duty free shop en daarna het vliegtuig in. We vertrekken ongeveer een kwartiertje te laat. De vlucht is prima! Geboekt bij KLM, maar uitgevoerd door Air Mauritius en dat gaat best! We landen uiteindelijk ook ongeveer een kwartiertje na de geplande aankomsttijd, maar dan blijkt dat onze vliegtuig-parkeerplek nog niet vrij is. Dat duurt ruim een half uur en we hadden maar 1,5 uur voor de overstap.. Charles de Gaulle is een mega-vliegveld, dus we moeten hele einden lopen, stukje met de metro, door de security, waar de beveiliging het nodig vond om even rustig ons hele koffertje binnenstebuiten te keren en door de paspoortcontrole. Vervolgens nog 25 gates afrennen om er vervolgens achter te komen dat het vliegtuig al weg is… We zijn 5 minuten te laat. Er zijn nog meer mensen die dezelfde overstap moesten hebben en ze hebben dus niet even gewacht… Vet balen! Gelukkig is er een balie van AirFrance in de buurt en daar horen we dat we met de vlucht van 11.45 uur mee kunnen, 1,5 uur later dan gepland. Dat valt gelukkig nog mee! Die vlucht is met twee keer knipperen voorbij en rond 13 uur landen we weer op Nederlandse bodem! Wat een heerlijk weertje hier 😏. De koffers waren er al toen we bij de bagageband aankwamen! Dat lijkt onmogelijk voor Schipholse begrippen en dat bleek ook, ze lagen nog op de band van de vlucht die wij gemist hadden 😂. Hoe onze koffers het wel gered hebben en wij niet is me een raadsel, waarschijnlijk hadden ze een goede shortcut. In ieder geval blij dat ze er zijn! Papa en mama komen ons ophalen van Schiphol en dan is t nog een kleine 3 kwartier naar het mooie Voorthuizen. Thuis! Koffers uitgepakt en nu heerlijk op de bank, straks Bailey ophalen 😍.
Dank aan jullie allemaal weer voor alle lieve reacties, we hebben ze allemaal met veel plezier gelezen en zijn blij dat jullie hebben kunnen meegenieten 😊!!

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en bedankt voor het meereizen!

Linda 2022-10-13 15:43:21

Fijn dat jullie weer thuis zijn Viel uiteindelijk toch nog iets mee de vertraging

Aartje 2022-10-13 15:51:00

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Ik ga de verhalen en foto's missen. 🙋‍♀️

Sjoukje 2022-10-13 16:03:12

Welkom thuis! Leuk om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen. Je schrijft heel verbeeldend Emma! Volgens mij was het een fantastische vakantie! Nu ff thuis bijkomen van alle ervaringen!

Rein 2022-10-13 16:43:25

Weer lekker thuis. Nu wordt het heerlijk nagenieten. Leuk dat we mee konden genieten van de verhalen en foto's

Everdien 2022-10-13 16:57:00

Home sweet home! En wat was het een heerlijke vakantie, daar kunnen jullie nog lang van nagenieten. Bedankt dat ik mocht meegenieten van jullie prachtige reis!

Mariëlle 2022-10-13 18:03:39

Welkom thuis (in inderdaad het mooie Voorthuizen). Ben benieuwd wanneer jullie weer gaan??? Dan kunnen we weer meegenieten.

Hetty 2022-10-13 18:11:40

Home sweet Voorthuizen! Was zo leuk om met jullie mee te genieten, prachtige plaatjes en verhalen van een prachtig land!

Maaike 2022-10-13 19:18:25

welkom thuis! heerlijk om mee te lezen en de mooie plaatjes te bekijken van jullie mooie reis!

talita 2022-10-13 20:32:25

Welkom thuis! Wat was het leuk om jullie mooie reis te volgen.