Yosemite

Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vanmorgen om 7.30 vertrokken. Ajax geen kampioen.... Een zware dag begint. 😪 Onderweg in Fresno wat gegeten en koffie/thee gedronken bij Panera en boodschappen gedaan.
Om 13.30 gearriveerd bij Glacier point in Yosemite National Park. Een prachtig uitzichtpunt, ware het niet dat de toppen in de wolken lagen🙃.... Veel sneeuw hier en megakoud, ongeveer 7 graden. Maar toch, een geweldige view op Yosemite Valley, waar we vannacht gaan slapen in een tent.
Hier arriveerden we om 15 uur, en na t inchecken onze tenten opgezocht. Voor de tenten staan enorme bear-prove kluizen, waar echt álles wat maar n geur afgeeft in moet! Zelfs de toilettassen moeten hierin. Ook de auto moet helemaal vrij zijn van etenswaren en drank, want beren hebben een geweldig reukvermogen, en breken auto's en tenten open als ze iets ruiken wat ze lekker vinden, en dat is zo ongeveer alles....😳 Dus als we morgen niks meer typen, dan lag er toch nog een beetje eten in de tent... 🤓 We waren van plan te gaan hiken, maar er werd onweer en regen verwacht, dus daar hebben we vanaf gezien.

Ajax idd geen kampioen jammer 😕 jammer dat er zoveel wolken waren, maar ziet er evengoed toch prachtig uit. Hoop wel dat er straks weer getypt gaat worden ☺☺groetjes allemaal 👋👋👋

Aartje bakker 2016-05-09 08:21:53

Spannend! Of hopen jullie heel stiekem, toch een klein beetje,een beer van heel dicht bij te zien/te fotograferen? (en om het nog spannender en mooier te maken.... het liefst met jong). Ontzettend leuk om jullie zo op afstand te volgen.