Halong Bay

Vietnam, HaLong Bay

Vandaag moesten we vroeg uit de veren! Om half acht werden we bij het hotel opgehaald door de gids en chauffeur. Vandaag gingen we ook Hanoi uit, dus uitchecken bij het hotel en de koffers in de auto wurmen. We rijden naar Halong Bay, zo’n 170 kilometer van Hanoi. Het was zo’n 4 uur rijden zei Thank, alleen dat bleek achteraf maar 3. De chauffeur scheurde dan ook aardig πŸ˜…. Onderweg maakten we nog een stop van een half uur. Voor ‘pauze’, zei Thank. We snapten het al niet zo goed, maar toen we eenmaal daadwerkelijk stopten, kwam de aap uit de mouw. We werden afgezet (letterlijk en figuurlijk..) bij een enorm dure en grote souvenirwinkel, waar alleen maar toeristen rondliepen, al even verdwaasd als wij. Leuke houten beeldjes van een paar centimeter van 20 euro en dat was dan ongeveer het goedkoopste wat je kon krijgen. Zelfs het eten was duur! We zijn dus linea recta doorgelopen naar de uitgang en hebben daar gewacht tot we weer verder gingen. Rond kwart over 11 kwamen we aan bij Halong Bay, waar we nog een uur moesten wachten voordat de boot ging. Thank gaat niet mee en we laten de grote koffers in de auto, zodat we alleen een klein koffertje mee hoeven te nemen op de boot. Na een uur werden we naar een klein bootje geleid, waarmee we richting de grote boot voeren. Die bleek op de precieze plek te liggen waar we net een uur hadden gewacht, maar kennelijk kan je vanaf de kade niet direct op de grote boot stappen. Op de boot kregen we een welkomstdrankje en werden de namen opgenoemd met de bijbehorende kamers. Daar bleek dat onze namen niet klopten, er stonden twee Engelse namen op die ook al op de treintickets stonden die we vast hadden gekregen voor zondag. Morgen maar even aan Thank vragen hoe dat zit. Gelukkig mochten we wel blijven op de boot :)
Nadat we de kamer hadden gezien, kregen we een uitgebreide en erg lekkere lunch!! Na de lunch mochten we even relaxen en foto’s maken van het prachtige uitzicht hier. We varen dus tussen kalksteenrotsen die recht omhoog steken uit de zee, het is echt prachtig!!! Na een tijdje ging het anker uit en gingen we vanaf de grote boot weer met een klein bootje naar de ‘surprise cave’ toe, een mooie grot in één van de rotsen. Toen we terug kwamen, konden we snel omkleden om weer met het bootje naar een strandje gebracht te worden, waar we even konden zwemmen. Het water was heerlijk, maar toen ik mensen hoorde praten over ‘jellyfish’ en vervolgens iemand hoorde gillen omdat ze gestoken was, vond ik het op eens een stuk minder lekker en ging ik snel terug het strand op. Later bleek ook dat een crewmember en een andere gast op de boot allebei gestoken zijn, gelukkig wij niet! Daarna even gedoucht en een coktailtje gedronken op het dek en toen was het alweer tijd voor het avondeten. Ook dat was weer lekker, al heb ik de oester even overgeslagen, Johan vond ‘m wel lekker. Daarna nog even relaxen in de hut en vervolgens slapen. Morgenochtend start om 6.30 uur het programma weer met een Tai Chi les, maar ik weet nog niet of we die ook gaan redden. Het zou zo maar kunnen dat we bij het ontbijt pas aansluiten, wat overigens ook al om 7 uur begint 😊

LEUK HOOR!! GENIET ERVAN SAMEN.

JURIK 2017-09-29 13:00:17

Ziet er weer prachtig uit πŸ‘Œ

Aartje 2017-09-29 13:40:53

Leuk! Mooie foto's wederom.πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»