Welgevonden dag 3

Zuid-Afrika, Lephalale Local Municipality

Ik weet niet of er nog meer superlatieven bestaan om te omschrijven wat we hier allemaal meemaken.. Ik ga m’n best doen ze te vinden, maar eigenlijk wil ik gewoon iedereen aanraden om het zelf te ervaren. 😁
Vanochtend weer 5 uur eruit, half zes in de auto, op weg naar weer een prachtige zonsopgang! Daarna gaan we weer naar de plek waar de leeuwin en haar welpjes gisteren de gnoe aan het eten waren. Ze zijn daar nog steeds! De welpjes zijn heel nieuwsgierig en we kunnen prachtige foto’s van ze maken! Zo dichtbij en zo lief, met hun grote oortjes. Ook leuk om goed het verschil te kunnen zien tussen de jongens en de meisjes. Ook al hebben ze nog geen manen, de jongens zijn wel forser en mannelijker gebouwd dan de meisjes. Als de leeuwen zich verder terugtrekken in het hoge gras, zien we een jakhals van heel dichtbij, die verder gaat met de gnoe opeten. Ongelooflijk bijzonder schouwspel! Wanneer we verder rijden, zien we weer elanden, maar nu van heel dichtbij. Wat een megadieren, zo indrukwekkend ook weer! Ze poseren prachtig voor de foto. We spotten onderweg ook veel vogels, één van onze medetoeristen is vogelfan en er zijn er hier natuurlijk heel veel, de één nog mooier dan de ander. Vervolgens drinken we koffie op echt een prachtige plek. Vijgenbomen, neushoorns, zebra’s, pumba’s.. Echt een Afrikaans plaatje. Keagan vertelt ons daar ook over mestkevers, hoe ze ballen maken van mest en hun weg vinden met behulp van de stand van de sterren. Ongelooflijk. Na de koffie rijden we verder naar een dam, waar we onze eerste hippe hippo’s zien! Maar een klein stukje, want ze zitten vooral onder water, maar niettemin indrukwekkend! Ook zien we hier live een klein vogeltje een kikkertje vangen! Op de terugweg spotten we ook nog een nieuwsgierige waterbok, die ons vol verwondering aankijkt en daarmee ook prachtig poseert.
Na de gamedrive ontbijten we weer overheerlijk! ‘s Middags krijg ik een massage van Ann(ie) en het is heerlijk!!! In een prachtige kleine patio, met geweldig uitzicht over de vallei, al zie je daar weinig van tijdens de massage 😂. Johan gaat slapen en na de massage kruip ik ook lekker in bed. Het hakt er aardig in, elke dag zo vroeg eruit. We zetten een wekker voor de lunch en worden ook van die wekker pas wakker. Na de lunch is het tijd voor de middag gamedrive! Het is wat rustiger vanmiddag, de dieren vinden het waarschijnlijk te heet. Maar alsnog genieten van de zebra’s, gnoe’s, waterbokken en de prachtige natuur! Keagan vertelt ons weer veel en laat ons onder andere olifantensporen zien en een olifantenskelet. Op deze plek is een grote olifant iets meer dan een jaar geleden gestorven, doordat hij geraakt werd door de bliksem..
De zonsondergang is onbeschrijfelijk mooi en we zien in de verte ook nog een leeuw!
Bij terugkomst is onze kamer prachtig versierd, met mooie zwanenhanddoeken op bed, champagne en een prachtig gedicht erbij. Zo ontzettend lief!!! We willen hier eigenlijk nooit meer weg.. Helaas moet dat morgen wel, maar gelukkig hebben we eerst nog een gamedrive ‘s ochtends!
Als diner krijgen we vanavond struisvogel, wat eigenlijk verrassend lekker is! Het is ook heel gezellig met de andere gasten, dus het is een fijne avond, net als gisteren.
P.S. Ik heb geprobeerd een foto te nemen van de maan, maar het lukt niet.. Stel je de mond van de kat uit Alice in Wonderland voor, zo ziet de maan eruit hier!

Mijn reacties worden ook een beetje saai maar ohhhhh…wat is het mooi daar, en wat gaaf om allemaal mee te maken!!❤️

Jellan 2022-10-02 09:20:44

Onthoud even het recept van die struisvogel, jullie hebben met kado avond toch het hoofdgerecht ? 😜 Groeten Clyde, Marianne, Rosa & Romy