Sequoia

Verenigde Staten, Three Rivers

Vandaag zijn we weer vertrokken uit Death Valley. We hebben een lange reisdag voor de boeg, dus we staan om 7 uur op. Vandaag zijn Bart en Jellan 29 jaar getrouwd! Dus voor het ontbijt stiekem snel een cadeautje gekocht. Daarna ontbeten en toen rond half 9 vertrokken met onze coole auto. Over bergachtige weggetjes verder door het landschap van Death Valley, verderop kwamen we in een stuk groener (en minder hobbelig en bochtig) gedeelte. Bij de Subway hebben we een broodje gegeten als lunch, vervolgens doorgereden naar het hotel. Eigenlijk is het een lodge, vlakbij de ingang van Sequoia National Park. Even ingecheckt en koffers gedumpt, ook al het eten uit de auto gehaald i.v.m. de beren hier. Ze schijnen je auto open te breken als ze eten ruiken. We mogen dus ook niks op ons terrasje laten liggen vannacht. Het uitzicht vanaf de kamer is prachtig! Het ligt direct aan de rivier. Het regent alleen wel en het is koud (ongeveer 12 graden). We hebben precies pech, volgende week is het gewoon weer 33 graden hier! Maar goed, het mag de pret niet drukken. We zijn doorgereden naar de ingang van het park en daarna moesten we een hele steile en bochtige weg omhoog, richting de grootste boom ter wereld. Wat een joekel, supergaaf om te zien. Er staan hier heel veel van die mega bomen, echt bizar. We zijn ook nog even naar Tunnel Log gereden, een omgevallen boom waar je met de auto doorheen kan rijden. Daarna terug naar het hotel en in het enige restaurant hier lekker gegeten. Vervolgens lekker slapen en oppassen voor de beren!!

Hoi allemaal, Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Krijgen we nog foto's van die bomen? Bart en Jellan nog gefeliciteerd en ik hoop dat het knullige optreden van Ajax de pret niet drukt. Kijk al weer uit naar het volgende verslag groet Margriet

Margriet 2016-05-08 23:12:31

Lieve Jellan en lieve allemaal, Je mooie kaart , Jellan ,staat op mijn nachtkastje,zodat je er met Moederdag bij bent. Wel bedankt hoor. We genieten van het reisverslag en zijn benieuwd naar wat jullie verder beleven . Hier gaat alles goed. Gisteren -zondag- kwam Jurik langs. We hebben besproken wat we met Els haar verjaardag doen. Fijn dat Martijn er straks ook bij is. Hartelijke goeten.

opa en oma 2016-05-09 15:39:18

En n foto van de beren natuurlijk ;)