San Diego

Verenigde Staten, San Diego

Vanmorgen ging de wekker heel vroeg, we wilden namelijk op tijd bij Universal Studios zijn. Om 8 uur ging het Harry Potter gedeelte open, wat net nieuw is. We hebben snel ontbeten in de auto en rond 8 uur liepen we inderdaad naar binnen. Het Harry Potter gedeelte was echt megagaaf! We begonnen in een attractie waarbij je eerst een stuk door Zweinstein liep, langs het kantoor van Perkamentus, kamers van Harry en Ron en de sorteerhoed. Daarna kwamen we bij een soort achtbaan, waarbij je een 3D bril op moest. Daar had je een soort Virtual Reality ervaring, waarbij het leek en voelde alsof je zelf zwerkbal speelde, aangevallen werd door spinnen en draken en je middenin Zweinstein was. Supergaaf!!! Echt een van de coolste attracties ooit. Ook was de toverstokken winkel nagemaakt en kon je onder andere butterbeer en chocolade kikkers, mantels en andere merchandise kopen. Om 9 uur gingen de rest van de attracties open, dus toen hebben we nog de Studio Tour gedaan, waarbij we langs de set van KingKong, Fast&The Furious, Jaws en Jurrasic Park kwamen. Heel leuk om te zien! Ook nog in attracties geweest van Despicable Me, The Revenge of the Mummy, Jurrasic Park en Shrek. T is een gaaf park, er is veel aandacht besteed aan alle attracties en thema's en de wachtrijen vielen mee. Gelukkig waren we vroeg bij de Harry Potter, want daar stond later wel een rij van een uur. Rond half 3 terug gegaan naar de auto en daarna verder gereden naar San Diego. Rond zes uur aangekomen in het hotel en bij het bijbehorende restaurant, Tequila Factory, gegeten. Morgen San Diego maar eens verkennen!