Erg Cheggaga - Foum Zguid

Marokko, Foum Zguid

Allereerst twee kleine correcties: de kamelen kunnen wél staan met dat touw om hun been, zie foto. Verder heeft Sjoukje gelijk, t is eigenlijk een dromedaris. Iedereen noemt het hier echter ‘camel’ in het Engels en volgens Wikipedia mag je een dromedaris ook een eenbultige kameel noemen, dus we houden ‘t voor de duidelijkheid maar op kameel.

We zijn weer terug in de bewoonde wereld! Vanmorgen werden we eerst rond 6 uur wakker van een enorm harde wind, die ons instabiele tentje flink deed schudden. Daarna toch nog even in slaap gevallen, tot ongeveer 7.30 uur. Vervolgens opgestaan en ontbeten in de andere tent, daarna konden we klaar maken om te gaan. Alle spullen pakken, tent afbreken, kamelen volladen en gaan. We liepen dus volledig de andere kant op, wat later de richting van de geitenhoeder bleek te zijn. Na ongeveer 1 à 1,5 uur lopen, kwamen we daar aan en mochten we met de geitenhoeder mee! Superleuk. De man sprak echter geen woord Engels en alhoewel onze kennis van het Arabisch is verviervoudigd, kennen we nog steeds maar 4 woorden 😂. We hebben dus een uur met hem meegelopen, maar hij kon ons verder niks vertellen. Wel heel leuk om zo even te zien! De kamelen waren ondertussen vertrokken en een uurtje later werden we opgehaald door de jeep met al onze spullen erop. Even verderop kwamen we het Franse stel weer tegen en konden we terug op weg naar Foum Zguid. We maakten twee kleine tussenstops, één in Zaouia, waar we eergisteren geslapen hebben en één bij enorme hoeveelheden stenen waar heel veel fossielen in zitten. Uiteindelijk kwamen we rond 15 uur aan in het hotel in Foum Zguid. Daar kregen we eerst lunch, we hadden inmiddels ook best trek. Die couscous ging er best in! De rest van de middag en avond hebben we lekker rustig aan gedaan, in het dorpje thee gekocht voor thuis en ‘s avonds hier tajine gegeten. Morgen hebben we een lange rit voor de boeg richting Marrakech!

Goede reis morgen naar marrakech👍🏼☺

Aartje 2018-09-28 23:09:47

Mooie verhalen, het is een hele belevenis. Geniet ervan!