New York dag 2

Verenigde Staten, New York

Pfoe! Vandaag was een heftige, maar geweldige dag! We begonnen met ontbijt in het hotel, daarna met de metro richting Manhatten. Daar stapten we op de Hop on-Hop off, voor de downtown tour. Erg leuk om alles zo vanuit de bus te kunnen bekijken. We verlieten de bus na een tijdje om het appartement te kunnen zien wat gebruikt wordt in de Friends intro. Daarna weer opgestapt en de tour opgepakt. Vervolgens weer uitgestapt in de buurt van de Brooklyn Bridge, even naar de Starbucks voor de caffeïne-verslaving, en vervolgens naar het 9/11 memorial - erg indrukwekkend. Daarna geluncht bij Denny's en de bus weer gepakt. Uitgestapt bij Rockefeller Center, zodat we daar naar het observatiedek konden. Er was ons verteld dat we hier een mooier uitzicht hadden over de stad dan op het Empire State Building. En het uitzicht was inderdaad prachtig! Heel Manhattan was te zien, alleen jammer van de smog. Daarna zijn Johan en Emma nog naar het New York Palace Hotel gelopen - voor de kenners: uit Gossip Girl 😁 - en even de St Patrick's Cathedral bekeken, terwijl de rest een terrasje pakte. Gegeten bij de McDonald's op Times Square en vervolgens de Night Tour van de Hop on-Hop off gedaan. Erg leuk om de skyline en de rest in het donker te zien, alleen we hadden een enorm saaie gids, wat de pret een beetje drukte. Daarna de metro terug naar het hotel en lekker slapen!