New York dag 4

Verenigde Staten, New York

We zijn weer thuis! 'Vanmorgen' voor het laatst ontbeten in Amerika, het voelt echt als dagen geleden. Na het ontbijt zijn we met de metro opnieuw naar de Freedom Tower gegaan, waar we omhoog zijn gegaan naar het observatieplatform. Weer een geweldig uitzicht over de stad, alhoewel wel heel anders dan vanaf het Rockefeller. Daarna weer even naar de Starbucks en nog even over Wall Street gelopen. Vervolgens was het alweer tijd om de metro terug te nemen richting het hotel. Daar hebben we weer geluncht bij 'Dutch Kills Centraal' tegenover het hotel. Om 14 uur stond de taxi richting het vliegveld klaar, waar we rond 15 uur aankwamen. Het is niet zo ver, maar het is gewoon altijd druk in New York, zelfs op een zaterdag in een vakantieweekend. Daarna inchecken, wat nogal gedoe was, omdat ze hier wel over het gewicht begonnen te zeuren. Johan zn koffer was 23 pounds te zwaar, maar die kwam er gelukkig doorheen. Toen waren twee andere koffers 2 pounds en 5 pounds te zwaar, maar die mochten er niet doorheen. Een beetje wisselen tussen koffers en wat spullen in de handbagage en toen konden we alles inchecken. Beetje vaag verhaal, maar het is gelukkig gelukt! Door de douane, nog even de laatste dollars spenderen op het vliegveld en daarna het vliegtuig in. We konden op tijd boarden, maar vertrokken uiteindelijk toch bijna een uur te laat. Gelukkig wind mee, dus ongeveer 20 minuutjes te laat geland. Eenmaal in de aankomsthal stond er een geweldig ontvangstcomité klaar voor Martijn mét spandoek: "In Amerika veel plezier, maar in Nederland veel meer bier". Erg leuk!! Vervolgens in de auto naar huis. Het is voor ons gevoel nu midden in de nacht, dus het wordt een lange dag voor ons. Maar het was een geweldige vakantie, in een prachig land en een onvergetelijke ervaring! Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op onze verslagen en het meelezen. Het is leuk om te weten dat we gevolgd worden en niet voor niets ons best doen 😊.

Fijn dat jullie weer terug zijn , tot vanmiddag

Jurik 2016-05-29 10:26:07

Welcome back home! En bedankt voor het verslag en de mooie foto's. Jullie hebben zeker niet voor niets jullie best gedaan. Ik vond het erg leuk om op deze manier een klein beetje mee te reizen.

Els W 2016-05-29 13:37:10

Heb genoten van jullie belevenissen en prachtige foto's. Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn.