Ben Tré - Saigon

Vietnam, Hồ Chí Minh

Heerlijk geslapen vannacht! Heb de haan vanmorgen wel gehoord, maar hij was gelukkig niet zo lawaaierig, dus ben meteen weer doorgeslapen. We werden dan ook wakker van de wekker. Even rustig wakker worden om daarna te genieten van een simpel, maar lekker ontbijt. Rond 8.15 uur vertrokken we op de fiets met de eigenaar van het resort, voor een rondje langs verschillende dorpjes. We zijn nog steeds bezienswaardigheden hier, vooral op het platteland waar niet veel toeristen komen. Volgens Tam komt het vooral doordat blank zijn niet alleen bijzonder is, het is hier een schoonheidsideaal. Ze gaan hier allemaal naar de Spa om hun huid witter te krijgen en lopen het liefst compleet bedekt in de zon. Met mijn megawitte huid die in Nederland niet echt gewaardeerd wordt, ben ik hier dus mateloos populair 😄. Ook wel eens leuk, in plaats van “wat zie je toch wit”.
De fietstocht was supermooi, de omgeving was echt prachtig! Onderweg maakten we een stop bij een katholieke kerk en een plek waar ze een soort kleden aan het weven waren. Allemaal erg leuk! De man die met ons mee was, sprak verder geen woord Engels, dus communiceren ging niet echt. Gelukkig ging het allemaal prima! Eenmaal terug hebben we even een duik in het zwembad genomen en gedoucht, om 11 uur werden we weer in de keuken verwacht. We maakten dezelfde soort pannenkoekjes die we ook bij de rijstboer gemaakt hadden. Heerlijk! Deze mochten we meteen opeten, samen met nog heel veel andere lekker dingen. Na de lunch was het tijd om te gaan. We gingen weer met de fiets richting de auto en de koffers werden weer keurig gebracht. Zelfs de anitmuggenstekker, die we per ongeluk hadden laten zitten, werd ons nog snel terug gegeven! Rond 14 uur arriveerden we weer in Saigon, waar Tam ons eerst nog een lakwerk fabriekje liet zien! Leuk om te zien hoe dat gemaakt werd, de prijzen waren iets minder leuk, dus niks gekocht. Een half uurtje later arriveerden we bij het hotel. Hetzelfde hotel als afgelopen weekend, alleen hebben we een kamer upgrade gekregen! Ideaal, hier hoor je tenminste de buitengeluiden niet, die we op de andere kamer wel heel goed hoorden. Het was ook tijd om afscheid te nemen van Tam en de chauffeur. We hebben een fijne tijd met ze gehad en het voelt dan toch gek om afscheid te nemen na zo’n intensieve tijd samen.
De rest van de middag hebben we weinig gedaan, ‘s avonds hebben we weer gegeten bij Den Long. Morgenochtend vertrekken we om 7.30 uur naar onze laatste bestemming van deze vakantie: Mui Ne. Heerlijk de laatste 2 dagen niks doen! De transfer stond oorspronkelijk gepland om 9 uur, maar we begrepen vanmorgen dat het vier uur rijden is 😳.
We vliegen vrijdag pas om 19 uur, dus ik was in de veronderstelling dat we vrijdag nog de hele dag in het hotel zouden hebben, maar we moeten dus al om 10 uur ‘s ochtends vertrekken richting het vliegveld. Vandaar dat we de transfer van morgen naar voren hebben gehaald, dan hebben we in ieder geval ruim 1,5 dag om daar nog even te genieten!

Oehhh dan moet ik daar ook een keer heen, met mijn witte huid..😂 Geniet van jullie laatste dagen daar! Ff chillen mag ook wel, aangezien jullie weer een druk vakantieschema hadden. 😘😘

Miranda 2017-10-10 14:46:52

Heerlijk, nu ff tijd voor jullie zelf na al dat moois😀Lekker genieten hoor😘

Jellan 2017-10-10 15:18:03

Fijne laatste dagen daar effe relaxen nog😎💥 We Zien jullie snel 👋👋😘

Aartje 2017-10-10 16:35:55

Mooi Emma dat je daar aan het schoonheidsideaal voldoet ( maar dat wisten we toch ook al, je was niet voor niets al een bloemenkoningin) Goede reis terug!