Amsterdam - Reykjavik

IJsland, Reykjavík

Vandaag is dan eindelijk onze langverwachte reis naar IJsland begonnen! We vertrokken om 8 uur (met grote dank aan lieve mama) richting schiphol. Dikke file op de A1, maar die konden we gelukkig ontwijken en we waren ruim op tijd op het vliegveld. Bij het inchecken beweerde de baliemevrouw dat we voor 4 grote koffers betaald hadden (terwijl we er echt maar voor twee betaald hebben), dus dan maar de handbagage koffertjes ook ingecheckt. Na de douane kwamen op een heel gek, ieniemini Tax-free pleintje met 2 winkeltjes en 2 restaurantjes. Bij de rest van de winkels konden we ook niet komen. Gelukkig konden we vrij snel boarden en vertrokken we op tijd richting Keflavik Airport. We hadden kennelijk ook nog wind mee, want we landden een half uurtje te vroeg! De koffers kwamen snel en toen waren we iets te vroeg voor de huurauto. Even gebeld en gelukkig konden ze ons snel ophalen. Shuttle naar het autoverhuurbedrijf en daar kregen we op eens een gratis upgrade naar een betere auto, gratis navigatie en gratis verzekeringen. Nu maar hopen dat het ook echt gratis is.. Maar goed, we hebben een mooie auto met lekker veel opties (zie foto). Op aanraden van de meneer van het autoverhuurbedrijf nog een rondje gereden langs een oude vuurtoren en een brug tussen de twee tektonische platen van Eurazië en Noord-Amerika. Er staat een koud windje en er ligt wel wat sneeuw, maar verder valt t tot nu toe gelukkig mee met de kou. Daarna richting onze AirBnB in Reykjavik. De mevrouw had ons de code van de keybox gegeven, dus we konden onszelf binnen laten. We hebben een supermooi, ruim appartement! Nog even snel boodschapjes gedaan bij de Bonus voor het ontbijt morgen en daarna richting het Reykjavik Fish restaurant waar we met Jolien hadden afgesproken! Jolien is een studievriendinnetje van Emma die hier een half jaar studeert, dus de weg goed kent! Heerlijke fish and chips/fishburger gegeten en ontzettend leuk om met Jolien te kunnen bijkletsen. Daarna nog een poging gewaagd om het Noorderlicht te zien, maar helaas.. te bewolkt. Hopelijk hebben we een andere keer deze week meer geluk! We hebben nog even het appartementje van Jolien bekeken en daarna lekker terug naar ons eigen optrekje. Straks lekker slapen en morgen gaan we dan snorkelen op een ander plekje tussen de twee tektonische platen! We zien wel een beetje op tegen de kou, maar het lijkt ons ook onwijs gaaf. Daarna gaan we nog de rest van de 'Golden Circle' bekijken.

Klinkt goed. Heeerrrlijk zelfs. Genieten maar .. enne .... Ik wil je voorlopig ff niet spreken.. iets van jaloers of zo...

Zeljka 2017-01-26 23:25:10

Miranda 2017-01-27 07:20:38

Wauw, mooi begin van jullie reis! Veel plezier allemaal! 😘

Maaike 2017-01-27 08:57:29

Het lijkt ons een fantastisch land om avonturen te beleven, zoals jullie nu doen. Vooral het NOORDERLICHT lijkt ons o.a. geweldig. Nog veel avonturen toegewenst en natuurlijk veel plezier Hetty en Jan