Soroa - Cienfuegos

Cuba, Cienfuegos

Vandaag hebben we ons laatste ontbijtje in Soroa. Na het ontbijt pakken we de spullen in en rijden we rond 9.30 uur richting Cienfuegos. We komen over dezelfde snelweg als waar we overheen kwamen van Havana richting Viñales en passeren Havana ook weer. Daar gaan we even van de snelweg af, om nog een grote begraafplaats te bezoeken die we de eerste dagen niet bezocht hadden. Het is een van de grootste begraafplaatsen te wereld, met een oppervlakte van 6 km2. We komen daar om 10.30 uur aan en lopen rond over de begraafplaats en bekijken wat belangrijke monumenten. Het is indrukwekkend om zo te zien en het voelt een beetje gek om foto’s te maken, maar we maken er toch een paar. Daarna drinken we in een cafeetje wat, waar we ook even kunnen plassen en dan vervolgen we onze weg naar Cienfuegos. Het is nog ongeveer 3 uur rijden en rond 15.30 uur komen we aan bij onze casa. Prima casa, onze kamers zijn alleen op de 3e verdieping, dus dat betekende koffers sjouwen. Daarna zijn we de stad even in gelopen, naar plaza Jose Marti, en daar hebben we wat gedronken. Daarna zijn we doorgelopen naar een pizzeria. Nu is Johan degene die zich niet zo lekker voelt en terugloopt naar de casa. Wij eten snel en komen daar toevallig twee Nederlandse vrouwen tegen die ons herkenden uit Viñales. We hebben wat ervaringen uitgewisseld, het was leuk om even met ze te spreken. Daarna teruggelopen naar de casa. Met Johan gaat het gelukkig wat beter. Het is vandaag veel heter dan de voorgaande dagen, dus hopelijk was dat de oorzaak en wordt hij niet ziek. Met Martijn gaat het gelukkig ook weer de goede kant op. Hopelijk blijft het hierbij voor ons allemaal! We zitten nu aan een drankje op het dakterras van onze casa, met mooi uitzicht op de baai van Cienfuegos, al is het nu bijna helemaal donker. Morgen rijden we verder naar Trinidad.

Dat is zeker te hopen dat het meevalt beterschap dan maar ermee. Groetjes van ons