Amsterdam - Hanoi

Vietnam, Hanoi

Het avontuur is begonnen! Anderhalve week geleden werden we gebeld dat onze reis naar Cuba was geannuleerd vanwege de schade die was toegebracht door orkaan Irma. Een ontzettend dubbel gevoel, omdat we enorm baalden dat we niet konden gaan, maar ook liever niet dat prachtige land in puin wilden zien. Maar goed, er moest dus snel iets anders geregeld worden en de beslissing viel op Vietnam. Afgelopen week is de reisorganisatie hard voor ons aan de slag geweest om hotels, gidsen en tickets te regelen en het is gelukt!! Zelf zijn we nog druk bezig geweest met het visum, wat we in Nederland al bij de ambassade moesten halen, maar ook dat is gelukkig allemaal gelukt.
Al met al konden we dus gisteren, op onze geplande vertrekdag, alsnog in de auto naar Schiphol stappen. Eric en Aartje brachten ons weg en nadat we de koffer hadden ingecheckt, konden we soepel door de douane en waren we ruim op tijd. Nog even thee met een chocolade-cheesecake muffin gehaald bij de Starbucks en daarna richting de gate. De vlucht van 11 uur verliep prima, Cathay Pacific blijkt een prima maatschappij. Op Hong Kong moesten we overstappen, ook dat ging allemaal zonder problemen en het tweede vluchtje van 2 uur met Cathay Dragon was prima, misschien nog wel beter dan de eerste vlucht! Meer ruimte en zelfs ontbijt op zo’n klein stukje.
Op het vliegveld in Hanoi mochten we doorlopen met ons visum en gelukkig waren allebei de koffers er. Is toch altijd weer een opluchting :). Daar stond ook onze gids voor de komende dagen op ons te wachten: Thank (zoals thank you, zei ze). Een klein Vietnamees vrouwtje die prima Engels praat, maar waar je wel goed moet opletten door het enorme accent. Zij belde de chauffeur en die kwam ons keurig bij het vliegveld ophalen. De eerste indrukken van Vietnam zijn zoals we inmiddels een beetje gewend zijn van Azië, veel palmbomen, nog veel meer scootertjes en één grote verkeerschaos. Gelukkig manoeuvreert de chauffeur zich er soepel doorheen en worden we na ongeveer 3 kwartier afgezet bij ons hotel, middenin Hanoi. We zijn gebroken van de lange reis en ondanks dat het pas 11 uur is, mogen we gelukkig de kamer wel in. De kamer is ienimini, maar er staat een bed in en dat is alles wat we nodig hebben op dat moment. Een uurtje geslapen en even gedoucht, om vervolgens de stad in te gaan. Gelukkig kunnen we een paraplu lenen bij de receptie, want het komt hier met bakken uit de hemel. We hebben even geluncht aan het meer hier in de stad en daarna nog een rondje gelopen om het meer. Vervolgens toch maar terug naar het hotel gegaan, omdat we ondanks de paraplu toch best nat werden. ‘s Avonds hebben we heerlijk Vietnamees gegeten, spring rolls en Bun Cha, varkensvlees wat je zelf in de soep kan dippen samen met noodles en sla. Heerlijk!! Als toetje uiteraard fried banana en een lekkere cocktail en Hanoi biertje erbij. Nu zijn we terug in het hotel en proberen we nog een uurtje wakker te blijven en daarna een lekker lange nacht te maken. Morgen hebben we om 9 uur afgesproken met Thank om Hanoi verder te ontdekken!

Fijn dat de reis goed verlopen is, straks lekker slapen en morgen weer een mooie dag . ziet er goed uit op de foto's hoor groetjes van ons

Aartje 2017-09-25 16:20:58

Ziet er allemaal weer heel gaaf uit! Blij te horen van de goede reis. Ik voorzie een hele mooie vakantie voor jullie. Geniet ervan! Groeten, Bart

Bart 2017-09-25 17:41:21

Heel fijn dat alles goed verlopen is. Heel veel plezier!! Superleuk om jullie weer te volgen via Pindat😊 Liefs😘😘

Jellan 2017-09-25 18:04:06

Mooi verslag, je kan goed de sfeer voelen haha De mooie foto's erbij maken het helemaal af!! Heel veel plezier😉😉

Clyde 2017-09-25 19:56:43

Fijn dat jullie er veilig zijn! Geniet van jullie reis, de eerste beelden beloven veel moois 😊! 😘

Maaike 2017-09-25 20:07:11

Dat belooft een hele mooie reis te worden! Genieten maar weer!