Varadero - Voorthuizen

Cuba, Varadero

Het lijkt al heel lang geleden dat de dag begon en dat is ook eigenlijk wel zo! We staan op tijd op, want om half 9 worden we opgehaald voor onze snorkelexcursie. We moeten nog langs wat andere hotels om andere mensen op te halen, maar dan gaan we al snel richting Playa Coral, waar we gaan snorkelen. We krijgen onze snorkeluitrusting en moeten dan 200 meter zwemmen vanaf de kust, waar het koraal is. Het koraal zelf is niet super spectaculair, maar er zijn superveel vissen! In alle kleuren, maten en soorten, best wel gaaf! Na ongeveer 40 minuten in het water zijn we klaar en kunnen we onze snorkelspullen weer inleveren. Daarna gaan we in de taxi, op weg naar de Saturnusgrot. Daar kunnen we ook even zwemmen. Het water is superhelder, zodat je de bodem van het 22 meter diepe water goed kunt zien! We zwemmen een rondje, maar zijn dan eigenlijk wel klaar. Buiten de grot even opdrogen en dan weer terug naar het hotel. Daar zijn we rond 12.45 uur. We lunchen en kunnen dan nog een uurtje aan het zwembad liggen. Daarna is het tijd om te douchen, de laatste spullen in de koffer stoppen (en zorgen dat alles onder de 23 kilo blijft) en uit te checken. Om exact 15.20 uur, zoals afgesproken, komt onze taxi aanrijden die ons naar het vliegveld brengt. We zijn er veel te vroeg, maar kunnen gelukkig vrij snel inchecken en via immigratie en security doorlopen. Varadero heeft een heel klein vliegveld, maar gelukkig wel mogelijkheden voor een laatste Cuba Libre en wat te eten. Onze vlucht is helaas vertraagd en we vertrekken uiteindelijk ruim 1,5 uur te laat, rond 21.15 uur lokale tijd. Ruim 9 uur en bijna 8000 km verder landen we op Düsseldorf, iets meer dan een uur later dan gepland. We moesten lang wachten op de koffers en daarna nog met het busje naar de auto. Uiteindelijk rijden we om 13 uur weg uit Düsseldorf en zijn we iets na 14.30 uur weer heerlijk thuis!! Iedereen bedankt voor het lezen en alle leuke reacties weer!! We lezen ze allemaal! 😄

Fijn dat jullie weer in Voorthuizen zíjn 😊

Aartje 2020-03-14 14:39:40

Welkom thuis!

Miranda 2020-03-14 14:41:35

Welkom thuis!!

Corry 2020-03-14 16:06:51

Welkom thuis en geniet nog lekker lang na van deze fantastische vakantie

Roland 2020-03-14 19:25:55

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en bedankt voor de verslagen en foto's

margriet 2020-03-14 23:15:44

Een prachtige reis, bedankt voor de verslagen! Jullie hebben mooie herinneringen gecreëerd met elkaar. Ook fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Liefs!