Op zee! Miami - Costa Maya

Noord Atlantische Oceaan

Vandaag hebben we onze eerste zee-dag en dat betekent: relaxen! Wij zijn wat eerder wakker dan Bart en Jellan en gaan even het schip verkennen. Er is genoeg te zien en het is ‘s ochtends vroeg al heerlijk warm! We nemen de Panorama lift, lopen over een glazen brug en bekijken even alle zwembaden en glijbanen. Om een uur of 9 gaan we ontbijten. Een megabuffet met alles wat je kan bedenken. Je ei kan je op elke gewilde manier krijgen, er is yoghurt, fruit, broodjes, beleg, maar ook pizza, aardappelen, worstjes, enzovoort. Echt alles. Het voelt een beetje als een all-inclusive hotel, met alles wat je kan eten, opscheppen en naar binnen werken. Daarna op zoek naar een ligbedje en daar hebben we eigenlijk de rest van de dag vertoefd. Ondanks herhaaldelijk insmeren, hebben we allemaal een roodbruin hoofd gekregen. De zon schijnt hard en het is lekker warm! Af en toe afkoelen in het zwembad of een stukje van de glijbaan. Tussendoor nog even lunchen met een zo mogelijk nog uitgebreider buffet dan ‘s ochtends. Om een uur of 16 houden we ‘t voor gezien op het dek en gaan we douchen. Daarna drinken we even wat en om 17.30 uur mogen we weer dineren! Het thema is vanavond ‘elegant’, wat eigenlijk betekent dat de mannen in pak moeten en de vrouwen in (cocktail)jurken. Er zijn mensen die er echt werk van maken en in smoking en galajurken voorbij komen en er zijn mensen die gewoon in korte broek en slippers aankomen. Wij zitten een beetje tussenin. Het menu is anders dan gisteren, maar de tafel en de ober zijn hetzelfde! We hebben vandaag ook iets meer golven, waardoor je af en toe je evenwicht een beetje verliest. Het voelt alsof je teveel gedronken hebt en niet zo stabiel op je benen staat. Gelukkig hebben we allemaal geen last van zeeziekte, maar ik kan me wel voorstellen dat je hier zeeziek van wordt. Wel extra bewondering voor de obers met volle dienbladen hierdoor! Het eten was weer heerlijk en na het eten lopen we nog even een stukje over het schip. De zon gaat heel snel onder en het is in no time donker. Om 20.15 uur begint dan weer een theatershow waarvoor we gereserveerd hebben: ‘The wizard’. Weer erg leuk om te zien! Morgenochtend meren we aan in Mexico en om 7.10 uur moeten wij al verzamelen voor onze excursie naar de Maya ruïnes. We zijn benieuwd hoe we dat ervaren. Tot nu toe hebben we een beetje gemixte gevoelens over de cruise. Het is sowieso ontzettend gaaf om een keer mee te maken, maar het is enorm druk en dat overwelmende gevoel verdwijnt nog niet echt. Er zijn veel rijke mensen aan boord, die om 10 uur ‘s ochtends beginnen met de cocktails en daar niet meer mee stoppen de rest van de dag. Als wij dan bedenken dat een biertje al $6-7 kost, dan willen we niet weten hoe duur het is om de hele dag aan de cocktails te zitten. Het eten valt in ieder geval niks tegen, dat is lekker en loopt heel goed. Op andere punten lijkt het allemaal wat ingewikkelder, zoals het verkrijgen van water of een drankje bij de poolbar, waar veel te weinig personeel is. Maar goed, morgen gaan we even van de boot af en gaan we kijken hoe dat is!

Jullie hebben genoeg te eten lees ik, allemaal rijke mensen al vroeg aan de drank haha..leuk hoor! Beste glijbaan trouwens. Fijne dag

Clyde 2020-02-18 10:50:41

Op cruises kun je vaak een drankpakket kopen. Daarmee betaal je in 1x alle drankjes aan boord. Die mensen proberen gewoon dat geld eruit te drinken ;-).