Viñales - Soroa

Cuba, La Curva

Nou, van de salsa is gisteren niet zoveel meer terecht gekomen. Ik voelde me helemaal niet lekker en we zijn dus terug gegaan naar de casa. ‘s Nachts overgegeven en last van m’n buik en vandaag ging het niet veel beter. Hopelijk is het snel over! We gaan vandaag op weg naar Soroa. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en rijden we richting onze volgende casa. Daar zijn we rond een uur of half elf/elf uur en gelukkig kunnen we al inchecken! We mogen zelf onze kamers uitkiezen, het is blijkbaar niet zo druk. De kamers zien er goed uit! De casa ligt wel in the middle of nowhere, dus als we de vraag krijgen of we vanavond in onze casa willen eten, nemen we dat aanbod graag aan. Nadat we de koffers hebben uitgeladen, rijden we een stukje verder naar de orchideeëntuin van Soroa. Hier zouden 700 soorten orchideeën moeten staan, waarvan 200 inheemse soorten. Zoveel zien we er niet, maar het is een prachtige tuin, met veel bijzondere bloemen en bomen en we spotten wel de Cubaanse vogel! Die komt alleen op dit eiland voor en de vlag van Cuba heeft zijn kleuren te danken aan dit vogeltje. Na de orchideeëntuin lunchen we in een nabijgelegen hotel en daarna gaan we terug naar de casa. Ik ga even lekker op bed liggen en we doen de rest van de middag lekker rustig aan. ‘s Avonds krijgen we heerlijk eten (volgens de rest, ik krijg nog niet zoveel weg) en er is zelfs een bandje dat speciaal voor ons Cubaanse muziek ten gehore brengt. Je voelt je wel een beetje bezwaard als ze alleen voor jou spelen, maar het is wel leuk. Morgen zijn we van plan een wandeling te maken in Las Terrazas en misschien nog wat meer van de omgeving te verkennen!

Wat vervelend , hoop dat je snel weer helemaal de oude bent. Beterschap groetjes van ons

Aartje 2020-03-02 20:54:35

Beterschap joh, niet leuk om tijdens vakantie ziek te worden. ( gelukkig geen verkoudheid, hoesten of benauwdheid: geen corona virus😜)

Corry 2020-03-02 21:23:59

Beterschap Emma

Sjoukje 2020-03-02 21:58:01

Jammer dat je ziek bent geworden. Hopelijk snel opgeknapt. Mooie verhalen! Ook bekende stukjes, Key West, Miami, Havana, Vinales (prachtige omgeving). Hopelijk gaat jullie reis ook naar Trinidad. Daar gaan jullie het vast ook naar jullie zin hebben. Veel plezier!