Cienfuegos- Trinidad

Cuba, Trinidad

Vannacht hebben we allemaal niet zo lekker geslapen. De matrassen in Cuba zijn allemaal springveermatrassen, maar het lijkt bij deze matrassen wel of ze het deklaagje over de springveren heen zijn vergeten. Op wat voor een manier je ook lag, er zat altijd wel ergens een veer in je te prikken. Ook was er veel lawaai aan alle kanten.. Niet zo’n beste nacht dus. Het ontbijt daarentegen was weer prima en na het ontbijt lopen we nog even over de Malecón naar het uiterste puntje van de baai, Punta Gorda. Het is zo’n 40 minuten lopen en het is weer duidelijk te merken dat het een lekker warme dag wordt! Zweten geblazen, maar ook heerlijk om die warmte zo te ervaren, zeker na de weerberichten uit Nederland te horen. Hier ook geen tekenen van Corona overigens en niemand met mondkapjes. Al was de zeep wel op in Cienfuegos, maar volgens mij heeft dat niks met het virus te maken, maar alles met het communisme hier.. Morgen horen we meer over het bonnensysteem op Cuba, dus hopelijk kan ik dan wat meer vertellen over waarom alles steeds op is. Na 40 minuten lopen bereiken we Punta Gorda. Martijn haakt halverwege af bij een WiFi punt om even met Larissa te bellen, al bleek de WiFi helaas niet sterk genoeg daarvoor. Bij Punta Gorda hebben we een mooi uitzicht over de prachtige baai van Cienfuegos. Ook komen we langs Palacio de Valle, een prachtig gebouw! Na wat fotootjes, nemen we twee fietstaxi’s terug naar het WiFipunt, vanwaar we samen met Martijn teruglopen naar het hotel. Daar waren we precies op tijd om uit te checken en nadat we de koffers weer 3 verdiepingen naar beneden gesjouwd hebben (oké, vooral de mannen), waren we klaar om te gaan. Onderweg naar Punta Gorda kwamen we toevallig langs een kantoor van Rex, ons autoverhuurbedrijf. Daar zijn we even heen gereden, want onze band was toch wel weer verdacht zacht. Ze konden ons gelukkig wel helpen! Ze hebben eerst geprobeerd de band te plakken (verbazingwekkend knap dat ze met een tuinslang met water het gaatje gevonden hebben!), maar dat lukte niet. Daarna hebben we een nieuwe (tweedehands) band gekregen. En die zit nu nog steeds vol! Toch fijn dat we dat even gedaan hebben. Het kostte alles bij elkaar ongeveer 1,5 uur, maar we konden heerlijk in het zonnetje wachten en nu hoeven we niet meer na te denken over die band. Nadat alles gefixt was met de band, rijden we naar Playa Rancho Luna, zo’n 20 minuten rijden van Cienfuegos. Dit is een prachtig strand waar we even heerlijk kunnen lunchen en kunnen genieten van het uitzicht over zee. Na de lunch rijden we verder naar Trinidad, wat ongeveer een uurtje rijden is. Rond 14.30 uur komen we aan in onze casa. Het is verreweg de mooiste casa tot nu toe, gelukkig blijven we hier 3 nachten! De casa is heel groot, met een prachtige binnentuin. Ook de kamers zijn enorm en we hebben allemaal ons eigen tweepersoonsbed! Niet zo gezellig, wel lekker met het warme weer. Gelukkig hebben we tot nu toe ook overal airco op de kamer, dus het is prima uit te houden. Nadat we de koffers naar de kamers hebben gebracht en hebben genoten van een mangosapje als welkomstdrankje, kunnen we de auto naar een parkeerplaats in de buurt brengen en daarna gaan we Trinidad in. De eerste indruk van de stad is goed! Er liggen veel kasseien, wat niet zo lekker loopt, maar wel een leuk beeld geeft. Verder is het niet zo groot, maar de sfeer voelt heel gemoedelijk! We lopen naar het centrale plein en gaan daar in de buurt wat drinken. Vervolgens lopen we verder naar een restaurantje, maar na het bekijken van de kaart, besluiten we het ook hier op een drankje te houden. We gaan even door de getipte restaurants van onze reisorganisatie heen en kiezen er één in de buurt. Een superleuk restaurant, met heerlijk eten, leuke geklede obers en gezellige muziek! Perfecte keuze. Misschien komen we hier nog wel een keer. Morgen krijgen we een tour op een fietstaxi door de stad, die begint al om 9 uur, dus om 8 uur aan het ontbijt!

Mooi om te lezen dat jullie band van de auto gefixt is, een zorgje minder als je aan het rijden bent. Gisteren en vandaag mis ik jullie foto's om te bekijken... 🤔 Even rust en lekker relaxen op deze plek. Groetjes voor iedereen! 😘

Corry 2020-03-05 10:34:57

Veel plezier in Trinidad. Het plein met de trappen en live muziek zullen jullie vast al wel ontdekt hebben. Misschien voor de stappers onder jullie, ik weet niet meer hoe het heet, maar je hebt daar ook een discotheek in de grotten. Best grappig om daar even geweest te zijn.