Zion & Bryce Canyon

Verenigde Staten, Springdale

Vandaag hebben we Zion National Park verkend! Ontbeten bij de Espresso bar, goede koffie is voor sommigen van ons essentieel 's ochtends 😅. Daarna naar het fietsverhuurbedrijfje: de reisorganisatie had fietsen voor ons geregeld. We mochten ze 5 uur mee, dus het was leuk om eens de fiets te gebruiken in zo'n park! We namen de fietsen mee op de shuttlebus naar boven, zodat we naar beneden konden fietsen. Scheelt een hoop moeite 😬. We hadden wel twee verschillende bussen nodig, omdat er maar 3 fietsen per bus mee mogen. Gelukkig rijden de bussen hier heel vaak. Bij de laatste shuttlestop uitgestapt en begonnen met het lopen van de Riverwalk trail. Een korte en makkelijke trail, langs een stuk van de Virgin river, die verantwoordelijk was/is voor de vorming van Zion. Vanaf daar kan je verder door de rivier richting de Narrows, een hele smalle spleet tussen de twee rotswanden. Deze was vandaag echter dicht, omdat het water te hard stroomde. We hadden toch al niet echt zin in natte voeten. Daarna de fietsen gepakt en een stuk naar beneden gefietst, tot aan Weeping Rock. Een kort stukje naar boven gelopen richting deze huilende rots, die inderdaad echt lijkt te huilen door het water wat naar beneden komt. Hierna zijn Bart en Jellan direct naar beneden gefietst richting het hotel. De rest heeft nog de Emerald Pools trail gelopen, van ongeveer 1 uur. Een prachtige trail langs verschillende 'pools' en watervallen. Daarna ook terug naar het hotel gefietst en genoten van een middagje niksen en zwembadhangen. De eerste keer dat we daar echt tijd voor hadden - heerlijk! 's Avonds weer bij dezelfde Pub gegeten als gisteren. Morgen rijden we via Bryce Canyon naar onze 1e bestemming, Las Vegas. Vanaf daar vliegen we naar New York!! 😃