Hanoi

Vietnam, Hanoi

Zo, vandaag was een intensieve, maar leuke dag!! We werden om 9 uur opgehaald door Thank, waarna we de dag begonnen in de Tran Quoc pagode, een tempel waar Boeddha wordt vereerd, maar ook allerlei andere goden en mensen. Daar hebben we 3 keer om de Buddhaboom heen gelopen, waardoor we nu geluk zouden moeten hebben!! Ben benieuwd :)
Bij deze tempel kregen we ook een soort jelly puddinkje van Thank, wat gegeten wordt als snoep. Ik vond het persoonlijk hartstikke vies, maar het was lief bedoeld. Ook was er een meisje bij de tempel die enorm fan van ons was en ons bleef achtervolgen en op de foto wilde. Blank zijn is kennelijk erg bijzonder.
Na de pagode gingen we naar het mausoleum van Ho Chi Minh, het naastgelegen paleis waar hij woonde en een museum over hem. Het mausoleum is gesloten, maar als we Thank goed begrepen kan je Ho Chi Minh nog steeds in een glazen kist zien liggen, ook al is hij al sinds 1969 dood. Het is heel bijzonder om te merken hoe zeer de Vietnamezen hem waarderen, bijna als een God zien, ook al heeft hij hier toch voor een groot deel bijgedragen aan het communisme. Voor de Vietnamezen is hij echter een grote held. Na dit bezoek vervolgden we onze weg naar de Tempel van de Literatuur, die bij de eerste universiteit van Vietnam ligt. We werden overigens overal keurig opgehaald door onze chauffeur, wat ideaal was, want de jetlag is nog aardig aanwezig.
Thank heeft ons veel verteld over de universiteit en de tempel, maar haar verhalen zijn helaas niet echt duidelijk en daarnaast is haar Engels ook niet echt goed, waardoor we vaak de helft niet begrijpen. Hartstikke jammer, vooral als je andere gidsen hoort praten bij de bezienswaardigheden en blijkt dat het toch een stuk beter kan.. Vanaf dag 7 krijgen we een andere gids, dus hopelijk gaat dat beter!
Na de universiteit gingen we lunchen in een Vietnamees restaurant, wat heerlijk was! Vervolgens bezochten we het Vietnamese Vrouwenmuseum, over het leven van de vrouw in Vietnam. Interessant om te zien, maar real-life aanschouwen is toch leuker, waar we gelukkig nog genoeg kansen voor krijgen! Na het museum kregen we een rondrit in een Cyclo (fietstaxi) van een uur door de stad, door allerlei kleine steegjes en langs honderden winkeltjes. Supergrappig om alle scootertjes aan je voorbij te zien razen en hoe de fietser zich daar makkelijk doorheen fietst. Na de fietstaxi maakten we ons op voor de waterpoppenshow, die heel leuk begon, maar uiteindelijk 50 minuten duurde, wat iets teveel van het goede was. Daarna werden we afgezet bij het hotel en was het inmiddels al 18 uur, etenstijd! We hadden ook geen zin om tussendoor op de hotelkamer te hangen en we waren megavies. Want man, wat is het hier heet. Daarom maar meteen door naar Hanoi Food Culture. Wederom heerlijk gegeten met dit keer gefrituurde loempia’s vooraf (gisteren hadden we verse) en kip daarna. Tot slot naar het hotel om even lekker te douchen en straks lekker slapen. Voor morgen hebben we een Village Tour geboekt langs allerlei kleine dorpjes in de buurt van Hanoi!

Gaaf om te lezen weer,en wat n leuke foto's😀 Erg jammer dat jullie de gids niet goed kunnen verstaan maar fijn dat jullie straks n ander krijgen... Hier alles goed ook🤗 Veel plezier maar weer en slaap lekker zo😴😘

Jellan 2017-09-26 16:19:06

Ziet er weer prachtig uit weer. Maar idd jammer dat haar Engels niet zo geweldig is. Slaap lekker 😴✋✋

Aartje 2017-09-26 17:45:21

leuk om te volgen en succes met de hitte en de rest! ennuh, zijn dat kurk-plantjes op foto 4?

Sjoerd 2017-09-27 13:57:45

En wat dat "geluk" betreft? Dat is er toch al..... Volle dag trouwens, wel gaaf hoor. Groetjes x

Sjoukje 2017-09-27 14:57:27

@Sjoerd, ik heb geen idee hoe die plantjes heten, ze heeft ons alleen verteld dat het de handen van Boeddha voor moet stellen 😄