Mauritius part V

Mauritius, Pointe aux Canonniers

Vandaag on tour over het eiland! Na ons gebruikelijke heerlijke ontbijt, vertrekken we met de auto om wat van Mauritius te gaan zien. We (of eigenlijk alle credits naar Johan) hebben een route uitgestippeld. Ons eerste punt is ‘Chamarel 7 coloured earth’. Een vulkanisch gebied, wat door de aanwezige metalen in de grond een prachtig kleurenspektakel moet zijn! We moeten dwars door de hoofdstad Port Louis om daar te komen en dat levert nogal wat oponthoud op. Uiteindelijk arriveren we ruim 3 kwartier later op onze bestemming. Gelukkig hebben we vakantie! Onderweg naar boven (de 7 kleuren liggen ergens bovenop een berg), komen we nog langs een prachtig uitzichtpunt. Daarna rijden we verder, we betalen entree voor het park en komen eerst langs een enorm hoge waterval, heel gaaf! Als het hier zomer is (komende maanden dus) en het meer gaat regenen, schijnt er nog veel meer water doorheen te gaan, maar hij is nu al mooi. Daarna rijden we verder naar de 7 kleuren en het is inderdaad een heel mooi gezicht!! Al die verschillende kleurschakeringen op de dorre grond, omringd door allemaal groen. Heel cool. Bij de 7 kleuren zijn ook nog een paar landschildpadden te vinden. Wat een enorme beesten 😄. Na de 7 kleuren rijden we de bergweg weer af en komen we bij een mega Hindoeïstisch tempelcomplex. Er ligt hier een heilig meertje en daaromheen is dus heilige grond. Het complex wordt gemarkeerd door twee enorme standbeelden van Shiva en Durga Maa. Omdat we niet gekleed zijn op het bezoeken van een tempel (korte broek, korte mouwen), besluiten we niet naar binnen te gaan. Op sommige (toeristische) plekken mag dat alsnog, maar ik vind het niet respectvol om dat te doen, omdat je weet dat het eigenlijk niet gewaardeerd wordt. Daarom rijden we door naar onze volgende stop: een theefabriek! Onderweg komen we de theeplantages al tegen en rond 13 uur komen we aan bij de fabriek. De Engelse rondleiding begint om 13.30 uur, dus we kunnen eerst wat rondkijken in het museumpje en daarna begint de rondleiding. We hebben zo’n rondleiding ook een keer in Sri Lanka gehad, maar dat is toch alweer 7 jaar geleden, dus het is leuk om weer eens te zien en te horen hoe een theeblaadje van een plant in je kopje belandt. Daarna krijgen we nog een theeproeverij, oftewel een pot heet water met alle smaken thee die ze maken op tafel en naar keuze proeven 😄. Was heel lekker!!! Inmiddels is het al 14.30 uur geweest, dus we besluiten hier ook maar te lunchen. Het restaurant ziet er niet heel veelbelovend uit, maar we zien wel een houtoven staan voor pizza’s, dus die bestellen we allebei. En dat was me toch verrassend lekker!! Dunne, knapperige bodem, lekkere saus en precies genoeg kaas. Heerlijk! 🤤. Ook prachtig uitzicht overigens. Daarna rijden we terug naar het hotel, waar we eind van de middag aankomen. We spelen nog drie spelletjes Rummikub (heeft het hotel hier staan en mag je dus lenen). Ik mag van Johan niet opschrijven wie er gewonnen heeft, maar ik denk dat jullie nu genoeg weten 😁. Uiteraard weer een heerlijk diner gehad ook vanavond! Wordt nog afkicken straks, niet meer elke avond 3 gangen..

Ziet er weer prachtig uit