Ocean Cay - Bahama’s

Noord Atlantische Oceaan

Vandaag dan onze laatste cruisedag, tochtje wel heel jammer! Na een start met gemengde gevoelens, bleek het toch wel heel leuk. Het is een andere manier van vakantie vieren, omdat je op alle plekjes alleen een beetje kunt proeven van de sfeer en omgeving van een land. Je kan het land niet echt leren kennen, want voor je het weet, ben je weer weg. Maar je krijgt wel een goede eerste impressie van veel verschillende landen, wat ook leuk is. Het is gewoon anders dan we gewend zijn. Daarnaast is het wel ideaal dat je je koffer kunt uitpakken en niet elke keer hoeft te verplaatsen, terwijl je wel veel verschillende dingen ziet. Conclusie: het ligt eraan wat voor een vakantie je zoekt, maar als je graag relaxed op vakantie wil, het wel leuk vindt om wat dingen te doen en te zien en het niet erg vindt dat je na een halve dag weer weggaat, dan is dit perfect!! Vooral het relaxte is echt heerlijk. We meren vandaag dus aan bij Ocean Cay en zoals elke dag, zijn we precies op tijd! We gaan om 9 uur meteen van de boot af, gewapend met onze snorkels. Helaas waait het veel te hard en mag je bij het snorkelstrand niet de zee in, dat zou ook geen zin hebben, want de golven zijn mega en dat snorkelt niet zo fijn 😊 . Dus scoren we een bedje bij een strandje met een soort baai, waar het water een stuk rustiger is. Het eiland is overigens heel klein, in 20 minuten ben je rond. Dus het is niet zo’n probleem dat we ergens anders heen moeten. We snorkelen nog een stukje, maar het water is hartstikke troebel en je ziet zowat je eigen voeten niet. Het eiland zelf is duidelijk nog in aanbouw, de palmboompjes zijn nog klein en er zijn nog wat bouwwerkzaamheden gaande. Er zijn ook veel winkeltjes van MSC zelf, maar daar zijn de souvenirs veel te duur. Gelukkig zijn er verderop wat shopjes waar mensen van de Bahama’s hun spullen mogen verkopen en dat is natuurlijk veel leuker. We scoren een armbandje en een sleutelhanger en de verkoopster is zó blij, alleen daarom zou je ‘t al doen! Verder liggen we lekker op het strand en af en toe duiken we t water in. Het voelt toch wel heel gaaf om op de Bahama’s te zijn!! Rond 13 uur merken we een beetje onrust op het strand. De bar gaat al dicht (dus: paniek bij alle Amerikanen, want wat moet je zonder drank?) en de lifeguards beginnen vast de bedjes een beetje op te ruimen. Op eens slaat het weer ook om. Van strak blauw naar heel veel wind en dreigende wolken. We besluiten dus maar terug te gaan naar het schip en met ons bijna iedereen. Gelukkig hoeft de bagage dit keer niet gecheckt te worden en lopen we vrij vlot het schip op. Het begint inderdaad een beetje te regenen en omdat we redelijk op tijd zijn, kunnen we nog een bedje scoren bij het overdekte zwembad (met uitschuifbaar dak, wat nu dus dicht is). Daar liggen we lekker de rest van de middag. ‘s Avonds eten we voor de laatste keer in het restaurant en gaan we nog even op de foto met onze lieve ober. Daarna uiteraard tijd voor het traditionele rondje klaverjassen en dan op tijd naar de kamer. De koffers moeten gepakt! Daarnaast willen we graag vroeg van boord, omdat we morgen de huurauto op moeten halen en naar Key West rijden. We willen tussendoor nog wat stops maken, dus hoe meer tijd, hoe beter. Als je bereid bent om je eigen koffers te sjouwen, mag je als eerste van boord, maar dat is dus wel om 7.10 uur. Om 6.30 uur dus maar aan het ontbijt!

Zo.... Dat was een hele belevenis met het cruiseschip. Weer mooie ervaringen op gedaan. Nu met je eigen vervoermiddel geeft je toch wat meer vrijheid lijkt mij.

Corry 2020-02-22 17:48:25

Zo te zien veel ervaringen en culturen in korte tijd . Jullie vermaken je wel. Veel plezier nog . Groetjes Ons

Eric 2020-02-22 19:57:46

He, das nou jammer dat het snorkelen niet door ging. Had graag wel wat foto's willen zien van het leven onderwater. Tis idd wel een ander manier van vakantie vieren, wel heel erg leuk als je geen kinderen hoeft mee te zeulen haha.. Lekker genieten! Groeten ons.