Halong Bay - Ninh Binh

Vietnam, Thành phố Ninh Bình

Vanmorgen hadden we de wekker op 6.15 uur. In de reisbeschrijving stond dat het de moeite waard was om de zonsopgang te bekijken, alleen de plaatselijke gids zei daar niks over. Dus toen ik het vroeg, zei hij dat tijdens de Tai Chi prima was om te kijken, je kon ‘m toch niet uit de zee zien opkomen omdat de rotsen in de weg stonden. Toen we rond 6 uur wakker werden door het vele lawaai op de boot, keken we naar buiten en zagen we dat het hartstikke bewolkt was. De Tai Chi klonk toch ook niet zo aantrekkelijk meer, dus we zijn nog even blijven liggen en rond 7 uur begon het ontbijt! Daarna even omkleden, want om 8 uur vertrokken we weer met het kleine bootje naar een platform om te gaan kajakken. Best wel leuk, zo langs die mooie rotsen!! Daarna hadden we nog even tijd om te douchen en van het uitzicht te genieten en om 10 uur kregen we een cooking class: we leerden hoe je een verse (ongebakken) loempia moest rollen. Leuk om te doen, niet zo moeilijk en vooral erg lekker! Daarna kregen we nog een vroege lunch en konden we van de boot af. Daar stonden onze gids en chauffeur ons alweer op te wachten en konden we meteen vertrekken. We rijden richting Ninh Binh en Thank vertelt dat we onderweg een stop maken om een pagode te bezoeken en ondertussen de chauffeur even kan lunchen. Eerste gedachte: pagode is niet nodig, hebben we genoeg gezien. Daar zijn we op terug gekomen! Deze pagode was enorm groot en prachtig om te zien. Hij was 3 eeuwen oud, maar helemaal verwoest door de Fransen, zoals veel dingen hier. Hij is pas in 2006 helemaal opnieuw opgebouwd, dus alles was nieuw en mooi. Daarna reden we verder en Thank vertelde ons dat we rond 16 uur aan zouden komen. Dat bleek iets anders te liggen. We bleven al een tijdje draaien en keren en toen we dachten dat we er bijna waren, bleek het nog 1,5 uur. Uiteindelijk kwamen we rond half zes pas bij het hotel aan. We moesten allebei al vanaf 15 uur plassen, dus dat was niet ideaal. Ook best wel trek, omdat we om 11 uur al geluncht hadden. Het hotel is gelukkig prima! Een heerlijk grote kamer met lekker veel ruimte. We hadden niet echt zin meer om op pad te gaan, dus we hebben lekker noodles gegeten in het restaurant beneden. Nu nog even bijkomen op de kamer en morgen gaan we naar Mai Chau! Daar slapen we in een traditionele paalwoning, dus waarschijnlijk weer geen WiFi. De avond daarna nemen we de nachttrein van Hanoi naar Hué, dus ook dan is de kans op WiFi niet heel groot. Misschien laten de volgende verslagen dus even op zich wachten!

Lees weer met plezier mee. En fijne tijd zonder wifi gewenst!

Sjoukje 2017-09-29 15:09:32

Veel plezier in de paalwoning🤗🤗😘

Jellan 2017-09-29 16:07:01

Mooie inspiratie voor het maken van een corsowagen met al die pagodes daar!