Hoi An - My Son

Vietnam, Thành phố Hội An

Vanmorgen heerlijk ontbeten in het hotel en om 8 uur werden we opgehaald door de nieuwe gids, Thi. Een vrolijke vent, die gelukkig goed Engels spreekt. In ongeveer een uurtje reden we naar My Son, een prachtig complex uit het Champa-rijk. Over dit rijk hebben we gisteren al veel gehoord, dus leuk om dit nu te zien! Het is gebouwd van de 4e tot de 14e eeuw, helaas is er veel verloren gegaan door bommen van de Amerikanen tijdens de oorlog. Erg zonde! Thi heeft veel verteld over de torens en de tempels, de beelden die er te vinden zijn en waarom ze op deze plek zijn gebouwd. Ook hebben we weer meer geleerd over het Cham-volk, erg interessant. Onderweg kwamen we zelfs nog een paar Cham-mensen tegen, de stam is nu alleen niet zo groot meer. Nadat we de complexen hadden bekeken, kregen we nog een dansvoorstelling te zien met traditionele Cham-dansen en tot slot hebben we nog het museum bezocht. Daarna werden we weer teruggebracht naar het hotel, waar we rond 12.30 uur aankwamen. We hebben toen in het hotel geluncht en rustig aan gedaan, rond 14 uur zijn we op de fiets gestapt richting de kleermaker om onze kleren te bekijken en passen! Het zag er al mooi uit, maar er moesten nog een paar kleine aanpassingen gedaan worden. Morgen komen we er weer terug! Vervolgens door gefietst naar ‘old town’, om heerlijk rond te slenteren, winkeltjes te bekijken en wat te drinken. Rond vijf uur ook maar eten besteld bij Green Mango, heerlijk restaurant! Daarna terug gefietst naar het hotel, onderweg kwamen we nog een drakendans tegen en zijn we even gestopt. Bij het hotel ook de was weer opgehaald aan de overkant, het ziet er keurig schoon, fris en opgevouwen uit. Ideaal! Daarna nog even snel een duik in het zwembad genomen en lekker gedoucht. Het was weer lekker warm vandaag! Morgen worden we weer om 8 uur opgehaald en mogen we een half dagje meehelpen bij de rijstboer. Lijkt me superleuk dus zin in!

Prachtige hoed Em😃, kan Johan jouw hoedje mooi op😄 Wat n schitterend land is dit!

Jellan 2017-10-04 15:45:36

Ziet er allemaal weer prachtig uit. Ben benieuwd naar jullie nieuwe outfit . Leuke hoedjes hoor😉😉. Werk ze morgen bij de rijstboer groetjes 👋👋😘