Marrakech, dag 2

Marokko, Marrakesh

Vandaag hebben we bijna 18 kilometer door Marrakech heen gelopen. Wat een indrukwekkende stad. Na het ontbijt gingen we eerst maar eens kijken of we de auto terug konden vinden. We hadden zo’n enorme slingerroute genomen naar de Riad, dat we niet meer precies wisten waar ie stond. Gelukkig vonden we die in één keer. Daarna begon om 10 uur een ambachtenwandeling door de stad. We kregen twee gidsen mee, dezelfde als die we gisteren met fietsen hadden. De wandeling begon heel leuk, we gingen naar een mozaïek makerij, waar we uitleg kregen over het maken van de mozaïeken die je hier overal ziet. Elke koningsstad, Rabat, Meknes, Fes en Marrakech, heeft zijn eigen type mozaïek. Daarna mochten we ook zelf even proberen een klein mozaïekje te hakken, wat een stuk moeilijker was dan het eruit zag. De rest van de wandeling viel eigenlijk een beetje tegen. We wandelden op een veel te traag tempo door de souks en af en toe kregen we een klein beetje uitleg. We bezochten nog een synagoge en dat was het eigenlijk wel. Om 13 uur was de tour afgelopen en gingen we lunchen. Daarna doken we zelf de souks nog even in. We hadden tijdens de wandeling ‘s ochtends wel wat leuke plekjes gespot en die gepind op Google Maps, wat wel handig was. Daar gingen we dus naartoe en hebben we even flink onze onderhandelskills getest. We worden er steeds beter in 😁. We hebben dus lekker geshopt en daarna probeerden we terug te komen naar de Riad. Ze waren echter opnieuw aan het filmen en we moesten weer een eind omlopen, gelukkig zonder koffers dit keer. We hebben even op de hotelkamer gehangen en ‘s avonds vlak bij het plein wat gegeten. Ik had een pastilla en Johan had een speciaal gerecht uit Marrakech, tanjia. Het vlees wordt in een aardewerken pot gespot en voor zo’n 7 uur gegaard. Was heel lekker! Daarna zijn we een klein stukje over het plein gelopen. Wat een drukte en wat veel indrukken! Die aapjes zijn echt heel erg zielig en die slangen vind ik toch ook maar raar. Ook bijzonder hoeveel vrouwen met henna er zitten. Nog meer bijzonder dat ze bijna allemaal een burka dragen, terwijl we die verder bijna niet gezien hebben hier in Marokko. Misschien is het dan extra moeilijk om nee te zeggen, of misschien is het alleen voor de show. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel. Morgen gaan we naar onze laatste bestemming, Essaouira. Een kustplaatsje waar we lekker gaan relaxen aan het strand/zwembad.

Ziet er weer prachtig uit. Morgen lekker relaxen is ook heerlijk en dan naar huus 😉😉groetjes van ons

Aartje 2018-10-01 22:11:26

Hebben jullie n extra koffer mee voor alle inkopen😳😜? Heerlijk lekker relaxen vanaf vandaag😊