Grand Canyon

Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vandaag hebben we de Canyon verder bekeken. We hoefden niet zo vroeg op, dus rustig ontbeten en daarna met de shuttlebus naar het Visitor Center. Daar zijn we begonnen met een film over de Grand Canyon; over het ontstaan, de flora en fauna en allerlei andere wetenswaardigheden. Interessant en leuk om te zien! Daarna zijn we begonnen op de South Rim trail en hebben we een heel stuk langs de klif gelopen. Het uitzicht is zo gaaf! Het is lastig om de grootsheid en de diepte in foto's te vatten, maar we hebben het geprobeerd. Tussendoor hebben we geluncht in El Tovar, het oudste en meest luxe hotel aan de South Rim. We kwamen uiteindelijk, na zo'n 4 kilometer, uit bij het begin van de Bright Angel Trail. Deze trail loopt helemaal door naar de Colorado River, beneden in de Canyon. Het wordt alleen ten zeerste afgeraden om in 1 dag naar beneden én weer helemaal naar boven te lopen. We hadden sowieso niet zo'n zin in een zware hike, dus we zijn maar een klein stukje naar beneden gegaan. Maar we hebben in de Canyon gelopen! Daarna de shuttlebus terug naar het hotel en even gerelaxed (waren we ook wel een keer aan toe) met een boek, ipad en spelletje. 's Avonds gegeten in een steakhouse net buiten de ingang van het park. Morgen gaan we naar de Antelope Canyon!