Remedios - Varadero

Cuba, Varadero

Vanaf vandaag begint onze relaxtijd! Maar eerst nog een stukje rijden. We verlaten onze laatste casa en de supervriendelijke eigenaren en rijden eerst naar de suikerfabriek, die nu gelukkig wel open is! We krijgen een rondleiding van een mevrouw die ook de tickets verkoopt en het suikerrietsap maakt. Dus eigenlijk iemand die alles doet. Het is ook niet zo druk. Hoe lang de rondleiding duurt en hoeveel het kost, mogen we zelf weten. We krijgen uiteindelijk een rondleiding van een klein uurtje, waarin we leren hoe suiker gewonnen wordt uit suikerriet en alle machines zien die daarvoor gebruikt werden. Best wel leuk! Aan het eind krijgen we nog een beetje guarapo, suikerrietsap en dan is het tijd om te gaan. We hebben een rit voor de boeg van ongeveer 4 uur richting Varadero. Omdat we daar een all inclusive hotel hebben, besluiten we in één keer door te rijden en daar te lunchen. We genieten van het platteland van Cuba, de bijzondere taferelen (aftandse dorpjes, auto’s zonder voorruit, vrachtwagens waar zwarte rook uitkomt waar je spontaan van gaat hoesten, enzovoort) en de mooie groene omgeving. Alles ging goed, totdat de auto er ongeveer 20 kilometer voor de eindbestemming mee stopte. Ik kon het gas indrukken wat ik wilde, maar vooruit gingen we niet meer. Auto in de berm gezet en weer geprobeerd, dat ging 50 meter goed en toen kregen we weer hetzelfde probleem. Daarna even de auto 10 minuten stil gezet, motorkap open en daarna ging het gelukkig goed!! We hebben het gered tot ons hotel. Het hotel ziet er prachtig uit! Direct aan het strand en een mooi zwembad. Het eten is ook lekker, we waren nog precies op tijd voor de lunch! Officieel konden we pas om 16 uur inchecken, maar gelukkig waren onze kamers al klaar en konden we daarin. Bart en Johan hebben de auto weggebracht naar het autoverhuurbedrijf, die hebben we niet meer nodig. Verder hebben we lekker de hele middag aan het zwembad gelegen. Het weer is gelukkig al een stuk beter! Het waait nog wel stevig, maar het was hier vanmiddag lekker blauw zonder een wolkje te bekennen. Hopelijk blijft het zo en gaat de wind nog een beetje liggen, nu mogen we namelijk de zee niet in. Komende dagen zal een beetje hetzelfde worden qua dagbesteding... 😁 We hopen nog een snorkelexcursie te kunnen doen, om eindelijk een keer te kunnen snorkelen deze vakantie. Verder lekker relaxen en dan helemaal uitgerust naar huis (al duurt dat gelukkig nog even).

Zo nog even een paar dagen relaxen , ook lekker ..

Eric 2020-03-10 08:50:30

Geniet van jullie laatste vakantiedagen, is toch heel snel gegaan allemaal maar wat een prachtige herinneringen hebben jullie opgedaan voor later

Jurik 2020-03-10 09:59:38

Wat vliegt de tijd!! Geniet nog van de komende relax dagen!!