Everglades

Verenigde Staten, Miami-Dade County

Vanochtend pakken we onze spullen weer in en rijden we met de auto weer terug richting Miami. We zijn van plan om rond 8.30 uur te gaan, maar de receptie bleek pas om 9 uur open te gaan. Uiteindelijk vonden we om 8.45 uur iemand achter de balie, konden we uitchecken en gingen we op weg. We rijden het stuk over de ‘Overseas highway’ weer terug en in Marathon stoppen we voor een ontbijtje bij Wendy’s. We gebruiken daar ook nog even de WiFi om op zoek te gaan naar een goede tour in de Everglades. We willen graag een airboat tour doen en waren van plan de Lonely Planet te volgen en naar het bedrijf te gaan dat door hen wordt aangeraden. Op Tripadvisor blijken zij alleen erg slechte reviews te hebben en is er naast de tour blijkbaar ook een soort show waar je baby alligators mag vasthouden en dergelijke. Dat vinden we helemaal niks, veel te zielig en niet oké voor de dieren. We vinden een andere leuke tour en die bellen we onderweg, maar zij blijken de komende dagen helemaal volgeboekt. Bij de Wendy’s vinden we online nog een ander bedrijf dat voor vandaag nog wel plek heeft, maar dan wel voor een private tour. Die reserveren we maar en daarna vervolgen we onze weg richting de start van deze tour! De Everglades is een nationaal park, wat vooral moerasachtig is en bekend staat om de vele alligators. Beroemd zijn ook de airboat tours, waarmee je door het moeras kan scheuren. Rond half twee komen we aan op de afgesproken plek, precies op tijd om nog even te plassen en te zonnebranden, voordat de tour om 14 uur begint. We varen uiteindelijk om kwart voor 2 al weg, voordeel van de private tour. We krijgen een tour van een uur en onze gids, Bryan, kan veel vertellen en we zien superveel dieren!! Echt heel vet! We zien alligators, baby alligators, roze lepelaars (die roze worden door de garnalen die ze eten), reigers, nog heel veel andere bijzondere vogels, schildpadden, rupsjes en we eten ook nog riet. De airboat kan superhard en we racen echt over het water! Gelukkig krijgen we wel oorbescherming want t ding maakt een hoop herrie. We vinden het allemaal echt heel gaaf en zijn zo blij dat we dit gedaan hebben! Bryan heeft ons veel uitgelegd en veel dingen laten zien en onze tour duurt uiteindelijk bijna een uur en 20 minuten. We geven dus een goede fooi en rijden na de tour helemaal voldaan naar het hotel, waar we rond 16 uur aankomen. Daar kunnen we de koffers kwijt en daarna rijden we naar de Dolphin’s Mall, zodat we eindelijk naar mijn lievelings-Amerikaanse keten kunnen: The Cheesecake Factory!! We lopen eerst nog even rond in de Mall en gaan daarna lekker eten. Anders dan de naam doet vermoeden, kan je uitgebreid dineren bij the cheesecake Factory, met zo’n grote menukaart, dat je niet weet waar je moet beginnen. We eten heerlijk en uiteraard neem ik (en papa ook) een cheesecake als toetje. Het is moeilijk kiezen uit alle heerlijke smaken, maar we kiezen voor de Fresh Strawberry en de Caramel Apple. Veeeeeel te veel om in een keer op te eten, dus de helft staat hier in een ice bucket te wachten om morgen opgegeten te worden. Lang leve de doggy bags hier!! En ze zijn heeeeerlijk. Na het eten rijden we naar het tankstation, gooien we de auto vol en leveren ‘m in. Daarna lopen we zo’n 20 minuutjes vanaf het autoverhuurbedrijf naar het hotel. Morgen vertrekt om 9.35 uur onze vlucht naar Havana. Ons hotel zit naast het vliegveld, dus we nemen om 6.30 uur de shuttle. Morgenavond komt Martijn ook aan in Havana vanuit Nederland en reizen we verder met z’n vijven!

Het ziet er allemaal leuk uit wat jullie doen! En vandaag met de boot super vet! Heel veel plezier groetjes aan iedereen . Groetjes clyde Marianne Rosa en romy!

Marianne 2020-02-25 07:11:04

Everglades...mooi gebied hoor! Nu op avontuur in Cuba.. Bart, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen wel even proosten op je 60e. We zien je foto wel verschijnen met een dikke Cubaanse sigaar in je mond!

Corry 2020-02-25 09:32:13

Prachtige reis maar heel vermoeiend voor iemand van (bijna) 60, nietwaar? Een fijne verjaardag zal hier vast wel lukken! Veel plezier allemaal en groetjes aan Martijn.

Hetty 2020-02-25 15:26:27

alvast een heel fijne verjaardag gewenst