Essaouira - Voorthuizen

België, Les Bons Villers

We zijn bijna thuis! Terwijl ik dit schrijf, zijn we onderweg vanaf Charleroi naar huis. Heel fijn om weer bijna thuis te zijn, al ging het niet helemaal zonder horten of stoten. We begonnen de dag met een rustig ontbijtje. Daarna pakten we rustig de koffers in, waar nogal wat werk bij kwam kijken door al die souvenirs die we gekocht hebben 😅. We hadden al 5 kilo extra geboekt en t past precies! Blij dat we altijd een weegschaaltje bij ons hebben. Daarna vertrekken we richting Casablanca, ongeveer 4 uur rijden. Onderweg komen we eerst geiten in een boom tegen. De foto’s spreken voor zich. We hopen dat dit geen toeristische attractie is en de geiten gewoon in die boom zijn geplant, want ‘t is wel een beetje vaag allemaal. Wel een heel grappig en gek gezicht! We lunchen we bij een tankstation en even later hebben we 2 dirham te weinig voor de tol. Gelukkig mochten we dit keer wel doorrijden. Wel meteen daarna de snelweg afgegaan en nog even wat extra gepind, dit willen we echt niet nog een keer meemaken! Rond 15.30 uur komen we op het vliegveld aan. De auto inleveren gaat gelukkig prima. De man kijkt amper naar de auto en boekt meteen de borg terug. Daarna checken we in, ook dat gaat allemaal prima. We eten op het vliegveld een burger en een crêpe. De prijzen staan hier alweer in euro’s, om alvast te wennen denk ik. Ook is er nergens Marokkaans eten te vinden, best jammer. Alles lijkt goed te gaan met de vlucht, totdat we niks horen over het boarden, tot een kwartier nadat de vlucht had moeten gaan. Dan verschijnt op de borden dat we anderhalf uur vertraging hebben. Ook wordt omgeroepen dat we naar een andere gate moeten, maar dat wordt later weer ingetrokken. We zijn 3 keer van gate gewisseld, maar uiteindelijk gelukkig bij de goede beland. Toen we vertrokken, was het kwart voor negen, twee uur later dan oorspronkelijk gepland en we landden zo’n 1,5 uur later. Op Brussel belden we de parking, die ons doodleuk vertelde dat de eerste shuttle pas weer om 4 uur zou gaan rijden. We zijn aan de telefoon redelijk boos geworden, maar er zat niks anders op dan een taxi te nemen naar de parking, waar gelukkig wel iemand aanwezig was. Uiteindelijk rijden we om 2 uur weg bij de parking, 20 euro armer (voor de taxi), maar wel onderweg naar huis! We hopen rond 4.30 uur thuis te zijn. Dan maar snel de eerste was aanzetten en lekker slapen. We hebben onwijs genoten van Marokko. Wat een prachtig land en wat een heerlijke cultuur om in onder te dompelen. Bedankt jullie voor het meelezen en de leuke reacties, dat vinden we leuk! Hopelijk tot snel 😊