Mauritius part IV

Mauritius, Pointe aux Canonniers

Vandaag hebben we wat meer te vertellen!
De wekker moest om 7 uur 😱. Half 8 ontbijten en iets voor 8 uur in de auto richting de excursie. Die start aan de zuidoostkust, dus nog voorbij het vliegveld en iets meer dan een uur rijden. Rond 9.30 uur vertrekt de boot daar. We zitten op de boot met onze gids en een Frans gezin van 4 (die, zo blijkt later, van Réunion komen, een eiland verderop en zeer weinig Engels spreken). Lekker klein clubje, dus we hebben veel ruimte op de boot. We zitten op een speedboot en hoewel we rustig beginnen is het wel echt gaaf als het gas op een gegeven moment helemaal open gaat. Stuiteren over de zee! Dan is de Indische oceaan toch ook wel weer andere koek dan het Nuldernauw 😂. We varen eerst naar een plek waar we mogen snorkelen, best wel koud, maar wel veel mooie visjes! Daarna varen we naar een kleine eilandengroep, waar we aanmeren bij één van de eilanden om de oude vuurtoren te bekijken. Het is er verder helemaal niet toeristisch (zie foto..). Wel verdacht weinig Nederlanders hier trouwens! In ons hotel nog geen kunnen ontdekken en ook vandaag nergens Nederlands om ons heen gehoord. Toch wel fijn, want ondanks dat het dan heel toeristisch is, heb je toch wat meer het gevoel dat je op vakantie bent. Na de vuurtoren varen we verder naar Île aux Cerfs, een flink eiland. Het is hier eindelijk even strak blauw en we mogen een uur besteden op het eiland, dus dat wordt lekker op het strand liggen! Er is verder overigens ook weinig te beleven. Als het uur om is, varen we met de boot om het eiland heen en krijgen we aan de andere kant van het eiland onze lunch. Prima bbq! Daarna varen we naar de GRSE waterval. GRSE staat voor great river south east (originele naam voor een rivier wel) en daar varen we dus op vanaf de oceaan, naar de waterval toe. Hij schijnt normaal groter te zijn, maar ook hier kampen ze met neerslagtekort. Alsnog leuk om te zien! Daarna scheuren we weer verder, naar nog een snorkelplekje, om vervolgens rond 16.45 uur weer aan land te komen. Nog een uurtje met de auto terug naar het hotel, daar even douchen, al het zout en zand weg en ‘s avonds uiteraard weer uitgebreid dineren! We kunnen ons geluk niet op, want de special van vanavond is rundercarpaccio! 🤤 Ook de toetje-special is echt heel erg lekker vandaag 😄.

Leuk, snorkelen!! En lekker eten☺️Heerlijk! Geniet nog ff ‘n paar daagjes😘😘

Jellan 2022-10-09 20:19:55

Heerlijk hoor......

Corry 2022-10-09 21:05:18

Runder carpaccio lekker emma je favoriet😋😋