Tinghir - Boumalne Dades

Marokko, Boumalne

Vanochtend na het ontbijt gingen we om 9 uur op pad met de gids. We dachten dat we echt de kloof in zouden gaan, maar dat bleek niet zo te zijn. We gingen door de palmoases en via verschillende kasbah’s naar Tinghir lopen, het plaatsje waar we gisteren al met de auto doorheen kwamen. Desalniettemin een prachtige route, zo’n 13 kilometer aan één stuk doorgelopen. Op de panoramafoto van gisteren is een stuk van de palmoase gezien die we gelopen hebben, al is dat nog lang niet alles!
Onderweg geen afgebakend pad, maar af en toe klimmen, klauteren en springen. Echt leuk! En geen enkele toerist tegengekomen, wel veel locals. Dat vinden wij duidelijk de leukere plekjes. De gids was niet erg spraakzaam, maar het was ook het belangrijkste dat hij de weg leidde, anders hadden we het nooit gevonden. Tussendoor ben ik ook maar één keer uitgegleden, dus ook dat viel best mee (modder is dus best glad... 😋). Na zo’n 3 uur lopen kwamen we aan in Tinghir. Hier werden we meegenomen naar een restaurant en daarna met de taxi terug naar het hotel. We vonden het best een duur ritje, maar volgens de gids was het een normale prijs. En als je het dan vergelijkt met Nederlandse prijzen valt het ook reuze mee. Vanaf het hotel zijn we nog iets verder gereden de kloof in, waar een fotopunt was. Daarna zijn we doorgereden naar het volgende hotel, in de buurt van de Dadeskloof, die we morgen gaan bezoeken. We slapen vandaag in een ecolodge, bij mensen aan huis en zijn de enige gasten vandaag. Ik werd door de dochter des huizes met twee zoenen op de wang begroet, de zoontjes waren wat afstandelijker, maar stiekem heel nieuwsgierig. Toen wij vanmiddag buiten een boekje zaten te lezen, kwamen ze erbij zitten om huiswerk te maken. Wel heel leuk, zo’n huiselijke ervaring! ‘s Avonds heeft de vrouw van de eigenaar voor ons een heerlijke tajine gemaakt, die toch duidelijk anders (en lekkerder!) is dan in de restaurants.

Prachtige plaatjes! Jullie lopen wat af zeg....👍🏻💪