Ocho Rios

Noord Atlantische Oceaan

Vanochtend meren we aan in Jamaica, ja man!! We zitten rond 8 uur aan het ontbijt (was weer heerlijk en zoveel keus!!!) en om 8.50 uur moeten we verzamelen voor onze excursie. Vandaag gaan we de Dunn river Falls beklimmen en gaan we bobsleeën, het laatste past uiteraard perfect bij Jamaica! We worden eerst met een busje naar de watervallen gebracht. Daar zijn heel veel toeristen en ook veel gidsen en cameramannen. Alle Jamaicanen zijn even vrolijk en zeggen de hele tijd ‘Ja man!’ (blijkbaar spel je dat als Yeh man, maar je zegt ja man, zoals Sanka in cool runnings) en ‘no problem!’. Er is veel reggae muziek en eigenlijk is Jamaica precies wat we ervan verwacht hadden, er hangt hier een hele goede sfeer! Bij de watervallen kunnen we een kluisje huren voor onze rugzakken en trekken we onze waterschoenen aan, want we gaan letterlijk de waterval in. En zoals onze gids Adrian zei: ‘not wet means no fun!’ We beginnen helemaal onderaan de waterval, op het strand, en klimmen dan langzaamaan naar boven. Echt superleuk om te doen! Er gaat dus een cameraman mee die alles filmt en onderweg foto’s maakt. Die DVD hebben we gekocht, maar kunnen we nog niet bekijken. Gelukkig hebben we zelf ook wat foto’s gemaakt 😊. We worden inderdaad zeiknat, dus zijn blij met de waterschoenen en zwemkleren. Daarna kunnen we omkleden en lopen we langs wat winkeltjes terug naar de bus. De verkopers blijken hier vrij agressief, dus we hebben ons weer twee armbandjes laten aansmeren. Maar goed, ze zijn wel leuk 😄. Later blijkt dat die agressieve verkooptechnieken vooral daar waren, verderop viel het wel mee. We worden daarna met het busje naar de bobsleebaan gereden. Die is wel helemaal bovenop een heuvel, dus we moeten eerst met een stoeltjeslift over de jungle heen naar boven. Dat ritje duurt zo’n 20 minuten en eenmaal boven moeten we nog een tijdje in de rij voor de bobsleebaan. Eigenlijk is het meer een rodelbaan want ijs hebben ze hier natuurlijk niet, maar het is wel heel leuk! Het gaat knetterhard naar beneden, zelfs zo hard dat Johan onderweg z’n pet verliest. Gelukkig wordt deze later uit de jungle gevist door een medewerker, maar dat gaat wel op z’n Jamaicaans: ongeveer een half uur later dan beloofd. Maar hij is terug! Leuk feitje: er werden onderweg foto’s gemaakt en het moment dat Johan z’n pet verliest is precies gevangen door die foto. Geweldige foto natuurlijk, dus die hebben we ook maar digitaal gekocht. De foto zit als het goed is in onze mail, maar ook die kunnen we nu dus nog niet zien. We eten boven nog even wat en wachten dan tot de pet terug is, daarna nemen we de stoeltjeslift terug naar beneden. Vanaf daar worden we met het busje teruggebracht naar de boot. Rond 15.15 uur zijn we dan weer op de boot en gaan we nog even lekker niks doen. De vrouwen op een bedje in de zon, de mannen op een stoel in de schaduw. Om 17.30 uur mogen we uiteraard weer aanschuiven voor het diner bij onze lieve ober, waar we weer van genieten! Daarna weer een potje klaverjassen en ook nog een potje boerenbridge op het dek. De boot schommelt vandaag vrij erg en iedereen lijkt hartstikke dronken, je kan gewoon niet recht vooruit lopen. Hij heeft ook aardig de vaart erin zitten! Morgen hebben we een zeedag, dan gaan we lekker genieten van het weer, bowlen en hopelijk ook ziplinen! Vrijdag meren we dan aan bij het eigen eiland van MSC op de Bahama’s! Yeh man!!