Havana

Cuba, Havana

Vandaag is Bart jarig!! 60! We beginnen de dag met het ontbijt, inclusief slingers en cadeaus. Het ontbijt is superuitgebreid, we krijgen allemaal een compleet bord met fruit, een eitje (bereid naar keuze) en er is brood, koffie, thee en verse ananassap. Na het ontbijt lopen we Havana in. We beginnen bij het museum van de revolutie, wat een prachtig gebouw is en wat een goede indruk geeft van de revolutie onder leiding van Fidel Casto. Er is zelfs een souvenirshop, waar Bart en Martijn een gepersonaliseerde portemonnee kopen. Na het museum lopen we verder door de stad, richting de Malecón. Dit is een boulevard langs de zee, vanwaar we een goed uitzicht hebben op de ‘skyline’ van Havana. We lopen nog een stuk verder door het minder toeristische gedeelte van Havana. Het valt op dat hier een stuk minder toeristen zijn en dat de prijzen worden aangegeven in CUP. Dit is de lokale Cubaanse munt, die 25 keer minder waard is dan de toeristische munt, de CUC. Wel leuk om deze kant van Havana ook even te zien! We lopen verder en eten dan bij La Guardia, een paladar met lekker eten in een prachtig gebouw! Omdat de Cubanen twee keer per dag warm eten en wij dus ook, duurt het best lang en zitten we daar best een tijd. Na het eten lopen we door naar een plein waar veel bezienswaardigheden bij elkaar te vinden zijn. De opvallendste is het Capitolio, gebouwd zoals het Capitool in Washington, maar dan iets hoger. Een prachtig gebouw! Hier in de buurt is ook het grote theater te vinden, wat ook een heel mooi gebouw is en een beroemde sigarenwinkel. We lopen hier rond om alle gebouwen te bekijken en gaan daarna via de Prado, een andere boulevard met prachtige huisjes, op zoek naar een terrasje. We vinden een terrasje waar je een soort biertap voor op tafel kan bestellen. Het ziet er superleuk uit, maar het bier is niet echt lekker. Daarna lopen we terug naar Havana Vieja (Oud Havana) en gaan op zoek naar een ander terrasje. Hier bestellen we een Cuba Libre en roken we een sigaar, als een echte Cubaan! Na een tweede drankje gaan we naar een Italiaans restaurant, aangeraden door onze reisorganisatie, waar we heerlijke pizza’s en biefstuk eten! Nu zijn we in onze casa, waar we nog even lekker hangen en wat spelletjes doen. Morgen krijgen we een tour door de stad, zowel in een oldtimer als te voet!

Het is weer zo leuk om mee te lezen. Compliment Emma voor elke dag je stukje met foto's. 👍

Sjoukje 2020-02-27 03:18:41

Bart gefeliciteerd met je 60e verjaardag.🥂🍷🍻🎉 Bijzonder hoor om dat in Havanna te vieren. Die vrouwen met een sigaar.... Nog net geen ma Flodder... (Geen gezicht hoor 😜)

Corry 2020-02-27 11:45:19

1 dag te laat....maar nog gefeliciteerd met je 60e verjaardag Bart! Super gaaf om je verjaardag met je gezin in Cuba te vieren! Fijne reis nog verder samen!