Tzaneen

Zuid-Afrika, Greater Tzaneen Local Municipality

Vanochtend hadden we geen wekker staan, maar we werden keurig om iets voor 8 uur wakker. Na een heerlijk (en gezond!) ontbijt, nemen we de auto naar de Debengeni Falls. De weg er naartoe is erg hobbelig, maar uiteindelijk bereiken we de bestemming veilig en kunnen we genieten van de prachtige watervallen! We lopen er een klein rondje van +/- 1 kilometer omheen en gaan daarna weer verder. We twijfelen een beetje wat te doen. In het hotel was ons aangeraden om te gaan lunchen in Haenertsburg, maar het is pas half twaalf. We rijden er toch even heen, maar Haenertsburg blijkt een lief maar heel klein plaatsje te zijn, dus er is verder niet veel te beleven. Het hotel had ons ook aangeraden om te gaan ziplinen, maar omdat we dat al gedaan hebben, leek ons dat in eerste instantie niet zo nodig. Maar omdat we toch een beetje twijfelden wat te doen, zijn we maar even langs gereden. We zijn daar iets na twaalven en kunnen met de volgende groep mee, om half 3. We besluiten het maar te doen, we zijn er nu toch 😄. Tussendoor rijden we naar Farmstall om te lunchen, ook een aanrader van het hotel. En terecht, de pizza was heerlijk!! Daarna dus weer terug naar de zipline, zodat we met 11 verschillende ziplines over de magoebaskloof kunnen zweven. Het was echt superleuk! Er gingen twee gidsen met ons mee en verder waren er nog twee andere Nederlandse toeristen en twee Zuid-Afrikaanse toeristen. Lekker klein clubje! Sowieso merken we dat het nergens echt druk is. We zitten nog iets voor het hoogseizoen en COVID zal er toch ook nog wel mee te maken hebben.. Heel jammer voor de mensen hier, maar voor ons juist heel fijn!
In totaal dus 11 ziplines, zigzaggend over de kloof, met de langste zipline 150 meter. Het uitzicht over de watervallen en de kloof is echt heel mooi en uniek, zo van boven. Onze gidsen zijn ook heel gezellig, al met al dus wederom heel erg genoten! Daarna rijden we terug naar ons mooie hotel, waar we met een drankje nog even genieten van het uitzicht. Grappig feitje in dit hotel, alle deurklinken zitten echt heel laag (zie foto). Geen idee waarom, maar het voelt een beetje alsof het voor kaboutertjes gemaakt is 😂.
Ik ga nog even heerlijk badderen en daarna lekker dineren! We zijn de enige gasten in het hotel, dus ook de enigen aan het diner. Privé ober, privé kok, haardvuurtje erbij, (Zuid-Afrikaans) wijntje erbij en het hele restaurant voor onszelf. Hoe romantisch wil je het hebben op je huwelijksreis? 🥰
Gelukkig vertelde de eigenaar dat ze vanaf morgen tot november helemaal volgeboekt zitten. Heel fijn, want deze plek is veel te mooi om geen gasten te hebben!
Het diner is weer heerlijk en we sluiten af met een heerlijke rooibos thee en genieten daarna nog even van het uitzicht ‘by night’ en de sterrenhemel. We pakken vanavond de koffers al in, want morgen moeten we vroeg op pad om op tijd bij het reservaat aan te komen.

Wat een mooie foto's weer. Vooral die laatste twee! 👌Ik geniet van je verhaal elke avond. 👍🙋‍♀️

Sjoukje 2022-09-28 20:02:34

Jaaaaa zo leuk elke keer jullie verhaal. Zo zijn we er toch n beetje bij🥰

Jellan 2022-09-28 20:07:49

Echt prachtig!🥰

Miranda 2022-09-28 22:29:20

Stoer hoor dat "zippen" ik doe het jullie niet na.

Karin 2022-09-29 08:17:23

Tja. Zuid-Afrika leek mij helemaal niet leuk, maar als ik dit zo zie en lees, moet ik mijn mening veranderen. Echt prachtig allemaal en een bijzondere reis. Ik benijd jullie. Post je de foto van de deurkruk nog? Die miste ik. Veel plezier verder, maar dat komt wel goed lijkt mij.