Errachidia - Tinghir

Marokko, Toudgha El Oulia

Vandaag niet zo veel te melden 😊. Na een rustig ontbijt, stapten we rond kwart voor tien in de auto richting Tinghir, een rit van ongeveer 150 kilometer. Het uitzicht was weer geweldig en vandaag hebben we onze eerste kameel gespot πŸ˜ƒ (we krijgen er nog genoeg te zien, maar toch..). Deze weg was een stuk minder bochtig en ook redelijk vlak, dus rond 12 uur kwamen we al aan in Tinghir. Hier hebben we in het dorpje geluncht. Een dorpje van niks, maar het beste eten tot nu toe! Johan had een tajine met rundvlees en ik één met kip. Heerlijk!! Daarna het laatste stukje naar het hotel, wat midden in de Todrakloof ligt. Prachtig uitzicht vanaf onze hotelkamer op deze kloof! We besloten lekker een middagje niks te doen. Morgen gaan we hiken in de kloof en na al die drukke dagen waren we daar best aan toe. Gelukkig hebben ze hier een zwembadje met ligbedden, dus boek&zonnebril mee en lekker relaxen! ‘s Avonds in het restaurant hier gegeten en afgesproken om morgen om 9 uur hier te vertrekken met de gids.
We zijn in dit hotel beland met een groepsreis met Nederlanders en dat is toch best jammer. In zo’n mooi traditioneel hotel is het toch jammer om op eens zoveel Nederlands om je heen te horen. Al het hotelpersoneel spreekt hier ook een paar woordjes Nederlands, wat dan wel weer grappig is. Gelukkig kwamen we een ander Nederlands stel tegen, waar we mee aan de praat raakten. Ook zij hebben problemen gehad met de autohuur, zelfs zo erg dat ze nu een auto met gids hebben en straks verder gaan met de trein. Ook leuk: vorig jaar wilden ze eigenlijk ook naar Cuba in september, om dezelfde reden als wij niet gegaan en toen ook naar Vietnam geweest. Zij gaan morgen weer verder met de auto, wij zijn heel benieuwd naar de Hike van morgen! Volgens de hotelmanager hoeven we morgen niet ver te rijden naar de volgende bestemming, dus konden we een lekker lange tour doen volgens hem. Wij vinden het allemaal prima! πŸ˜„

Ook wel een rustig dagje toch ☺ veel plezier vandaag ziet er op de foto prachtig uit in ieder geval. Groetjes van ons

Aartje 2018-09-22 09:12:55

Heerlijk, n dagje niks! Ben benieuwd hoever jullie gaan hikken vandaag..goede oefening voor de 4daagse, al die km die jullie makenπŸ‘Š

Jellan 2018-09-22 09:27:23

Hiken bedoel ik🀣

Jellan 2018-09-22 09:28:11

Nederlanders zijn alleen leuk als ze in Nederland zijn, toch?😜😜 Ziet er prachtig uit, genietbervan!