Marrakech - Essaouira

Marokko, Essaouira

Vandaag is het relaxen dan begonnen! We ontbijten eerst rustig en gaan daarna richting de auto. Voor 4 euro kan een mannetje met een karretje onze koffers meenemen. Heel graag! De parkeerplaats waar onze auto staat is wel grappig. Alle auto’s staan in z’n vrij en zonder handrem en allemaal in rijtjes achter elkaar. Als de voorste er dan uit moet, zoals wij vandaag, moeten er even 5 auto’s van hun plek geduwd worden en dan kan de auto eruit. Als alles dan weer op z’n plek staan, gaat er een steentje achter het wiel en klaar! In de auto komen we erachter dat mijn Dopper nog in de koelkast van ‘t hotel staat, jammer, maar we hebben geen zin meer om terug te gaan. We moeten ook nog even pinnen, maar de eerste twee pinautomaten die we proberen zijn buiten gebruik. Uiteindelijk moeten we een paar rondjes rijden, maar dan vinden we een werkende pinautomaat. Dat alles bij elkaar en de drukte van de stad, maakt dat het bijna half elf is voor we de stad uitrijden. Voordat we naar Essaouira gaan, gaan we eerst nog naar Terras d’Amanar, waar we kunnen ziplinen. Hier kwamen we op de heenweg richting Marrakech langs, maar toen was het park al dicht. Het is een half uurtje rijden vanaf Marrakech, maar wel uit de richting voor vandaag. We hebben er het uurtje omrijden wel voor over! Het ziplinen was ongekend gaaf. We moesten eerst over twee hangbruggen, daarna mochten we 4 keer ziplinen. En wat een uitzicht! In het Atlasgebergte, dwars over een kloof met in de verte Marrakech. Echt geweldig! We hebben het gefilmd, maar ik kan hier helaas geen filmpjes uploaden. Daarna lunchen we ook op dit park, waar je ook kunt slapen, paardrijden, quad rijden en nog veel meer. Ook vanaf dit terras hebben we prachtig uitzicht en we krijgen één van de lekkerste tajines die we gehad hebben. Daarna vervolgen we de reis naar Essaouira. Eerst terug richting Marrakech en dan is het nog zo’n 2,5 uur. Rond half vijf komen we aan in onze Riad. Het is een grote Riad, vlakbij het strand en met een mooi zwembad. Hier redden we het wel komende dagen! We gaan even lekker bij het zwembad liggen en eten ‘s avonds in de Riad, die twee restaurants heeft. Terwijl ik dit schrijf, is het rust bij Bayern - Ajax, wat we kijken in een beach bar vlakbij de Riad. Morgen gaan we verder met relaxen!

Fijne relaxdagen nog😃geniet ervan 👍🏼groetjes ons