Miami - inschepen Cruise

Verenigde Staten, Miami

Vandaag is Johan jarig!! Hij heeft het vorige week al gevierd, maar vandaag is dan de echte dag. We worden allemaal vroeg wakker. Niet vanwege de verjaardagszenuwen denk ik, meer vanwege de jetlag. We zitten uiteindelijk rond 8 uur aan het ontbijt en rond 9 uur gaan we een stukje over Miami Beach lopen. We lopen richting het strand en daarna door het park richting de pier. Vanaf de pier op de zuidpunt hebben we een mooi uitzicht over de skyline van Miami. We lopen daarna weer terug langs het strand, want om 10 uur begint onze Miami Beach Tour die we geboekt hebben via AirBnb. De tour begint bij Ocean Drive, bij de Starbucks, dus uiteraard halen we eerst een koffie en daarna lopen we mee met Damian, onze gids. Tijdens de tour horen we meer over de geschiedenis van Miami Beach, we komen langs het restaurant van Pitbull, zien het huis van Versace en de plek waar hij vermoord is en horen nog wat andere leuke feitjes. Na 45 minuten is de tour klaar, terwijl er 1,5 uur beloofd was. Beetje gek wel, maar eigenlijk prima! We genieten heerlijk van het warme weer en lopen nog even naar het strand. Het is er druk en de zee is lekker warm! Daarna lopen we naar een supermarkt om wat broodjes te scoren voor de lunch en rond kwart voor twaalf zijn we weer terug in het hotel. Helaas begint het te regenen en houdt dat ook niet meer op voor vandaag. We checken uit en bellen een taxi voor naar de haven. We krijgen een zelfde soort taxi als gisteren, wat eigenlijk net niet past. We beginnen dus te rijden met de kofferbak open, maar uiteindelijk stopt de taxichauffeur nog twee keer om te herindelen en uiteindelijk krijgt hij de kofferbak dicht. We rijden richting de haven, weer in de file (net als gisteren), en komen daar om 13 uur aan. Daar kunnen we de koffers afgeven en kunnen we doorlopen naar de security. De rijen zijn enorm, er moeten tenslotte ook bijna 6000 mensen aan boord. Eerst door de security dus, die erg lijkt op vliegveld security en daarna weer in de rij voor het inchecken. Al met al kost het ons ruim 2 uur en rond 15.15 uur lopen we eindelijk het schip op. Daar kunnen we wel meteen de hut in. Het valt alles mee hoe klein de hut is! Het is eigenlijk gewoon een prima hotelkamer. We lopen daarna een beetje rond op het schip en drinken wat ($6,50 voor een biertje 😳) tot we om 17.30 uur kunnen eten. We zijn allemaal een beetje overwhelmed. Het is enorm druk op het schip, mede doordat het slecht weer is denk ik, en er is zoveel te doen! We hebben geen idee waar te beginnen en hoe alles werkt. Daarnaast zijn we ook nog moe van de jetlag en het lange wachten, dus het is allemaal niet echt ideaal. Het eten is gelukkig wel heel lekker, we krijgen gewoon een menukaart waar we onbeperkt van mogen kiezen. Wij kiezen heel keurig een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, maar de Amerikanen naast ons bestellen schaamteloos 6 gangen. Dat kan dus blijkbaar ook gewoon. Als verrassing had ik een taart geregeld voor Johan en al het personeel kwam zingend de taart brengen (en dat zijn er heel veel!!) de taart was heerlijk, maar uiteraard veel te veel, dus we hebben de rest achtergelaten voor onze vriendelijke ober, een man uit Indonesië die ons de hele week zal bedienen. Sowieso werken er op dit schip veel mensen uit Indonesië, Filipijnen, etcetera. Na het eten gaan we nog even terug naar de kamer en om half negen hebben we gereserveerd voor het theater. Er is een show, ‘Timeless’, waar je gratis heen kan. Het theater biedt plek aan zo’n 1000 man en het zat helemaal vol! De show was best leuk en duurde zo’n 40 minuten. Daarna gaan we terug naar de hotelkamer. Vooral bij mij hakt de jetlag er aardig in en ik kan niet meer. Lekker slapen dus en morgen maar eens verder kijken op het schip!

Toch nog een taart Johan😁

Nicoline 2020-02-17 18:23:09

Lljkt me leuke ervaring geniet er maar van💏

Eddy en Fenna 2020-02-17 18:54:27

Johan, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier op de ⛴️!

Corry 2020-02-17 19:30:23

Mooie taart Johan, zag er goed uit! Best indrukwekkend zo'n groot cruiseschip. Leuke foto's hoor.

Clyde 2020-02-17 22:27:02

Van harte gefeliciteerd en nog veel plezier allemaal

Margriet 2020-02-17 22:42:04

Dank jullie wel voor de felicitaties!