Santa Barbara

Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag vroeg opgestaan, we hebben een lange rit voor de boeg richting Santa Barbara! Om 7 uur ontbeten, voor het eerst zat het ontbijt bij onze boeking in. We mochten zelf wafels en toast maken en er stonden genoeg andere lekkere dingen, heerlijk! Rond kwart voor 8 in de auto gestapt voor een ritje van ongeveer 5 uur. Tussendoor nog even gestopt bij elephant seals, een strandje waar enorm veel zeehonden liggen. Rond 13 uur kwamen we aan in SB, daar zijn we meteen doorgereden naar het huis van Kathy, de gastmoeder van Martijn. En daar zagen we dan Martijn eindelijk weer!! Heel fijn om m weer te zien. Martijn is toen ingestapt in de auto en meegereden naar het hotel om even in te checken. Daarna hebben we aan het strand geluncht bij Boathouse, onderweg delen van Santa Barbara bekijkend. Toen doorgereden naar Santa Barbara City College, waar Martijn al die tijd naar school is geweest. We kregen een uitgebreide rondleiding van Martijn over de (enorme) campus, heel leuk om alles nu eens in het echt te zien. Daarna zijn we nog door Montecito gereden, de dure wijk van Santa Barabara met huisjes van zo'n 30 miljoen. Uiteraard ook even t zomeroptrekje van Oprah Winfrey bezocht, helaas wel achter een hek. Maar we zijn er geweest! Vervolgens de auto geparkeerd bij State street, de belangrijkste weg van SB. Allemaal restaurantjes en shopjes. Daar hebben we ook gegeten bij één van Martijn's favoriete restaurantjes, Eureka. Martijn wou ons ook graag een mooie bioscoop laten zien, dus om 20 uur naar de film Captain America gegaan. Gelukkig tussendoor nog even tijd om goedkoop Vans te scoren 😊. Daarna Martijn weer afgezet bij z'n gastgezin en wij zijn doorgereden naar het hotel. Gelukkig hebben we morgen nog een hele dag om deze stad te verkennen en alle plekjes te zien waar Martijn het afgelopen jaar heeft geleefd!

Tissues bij de hand gehad, Jellan?